امروز

مجله تفریحی ستاره ساق

سرگرمی .تصاویر .یوزر پسورد .روستای ساق

پيوندها

مجله تفریحی ستاره ساق

مجله تفریحی ستاره ساق

با ما در ارتباط باشيد

مدير سايت: داوودکلمات
پست الکترونيک:
تلفن:
همراه:
آدرس:

گناه روح انسان را می کشد

 

گناه روح انسان را می کشد

آیت ا... مظاهری گفت: گناهان زبان مانند دروغ، غیبت، تهمت و اهانت و تحقیر، گناهان گوش، مثل شنیدن گناهان زبانی دیگران و شنیدن موسیقی شهوت انگیز و بالأخره گناه چشم، نظیر چشم چرانی و دیدن صحنه ها و مناظر تحریک آمیز و تماشای فیلم و عکس مبتذل و شهوت انگیز، بعد ملکوتی یا بعد روحی انسان را می کشد و کشته شدن روح بسیار بدتر و زیان بار تر از مرگ جسم انسان است. آیت ا... مظاهری بیان کرد که عواملی، مانع تعقّل انسان شده، کارکرد بعد روحی انسان را از بین می برند. «قساوت دل» اوّلین مانع عقلانیّت و خردورزی است که غفلت از قبح گناه یکی از مراتب آن است. در این مرتبه از قساوت قلب که این هم درد بسیار بزرگی است، ابهت گناه از دل انسان می رود. گناه بسیار اهمیت دارد؛ اگر انسان مبتلا به قساوت دل نباشد و به عبارت دیگر، روح و بعد روحی خود را نکشته باشد، جا دارد که با یک گناه که در ظاهر کوچک می نماید، به اندازه ای متلاطم و ناراحت شود که دق کند و بمیرد.

 

حکایتی از درک ابهّت گناه

 

رسم پیامبر اکرم«ص» این بود که هنگام جنگ، به اعلام آن بسنده می کردند و کسی را مجبور به شرکت در جنگ نمی کردند. بلال روی بام مسجد می رفت و می گفت: «الصلاة جامعةً»، آنگاه همه جمع می شدند و به قول عوام اگر آب دستشان بود، نمی خوردند و به مسجد می آمدند تا ببینند چه خبر است؟ سپس همه در جنگ شرکت می کردند. در این میان، معمولاً چند نفر از جوان های امین و مورد اعتماد به دستور پیامبر اکرم«ص» برای سرپرستی زنان و فرزندان رزمنده ها در شهر می ماندند.

روزی یکی از آن افراد برای رفع حوائج از اهل یک خانه، به در منزل آنان رفته بود که حین صحبت با خانم خانه، دستش روی دست خانم قرار گرفت. آن خانم وحشت زده گفت: «النّار، النّار»، چه کردی؟! این آتش است. این شخص به اندازه ای منقلب شد که سرپرستی خانواده ها را به دیگری سپرد و برای توبه، سر به بیابان گذاشت و مانند دیوانه ها مرتب می گفت:«النّار، النّار».پیامبر اکرم«ص» از جبهه برگشتند. به ایشان گفتند: آن جوان، بی حیایی و گناه کرده و اکنون در بیابان است. پیامبر فرمودند: توبه اش قبول است. گناه، هرچقدر هم بزرگ باشد، اگر به راستی گناهکار توبه کند، توبه اش قبول می شود. سپس فرمودند: بیاید. هنگام بازگشت، با اینکه جوان از قبول شدن توبه اش خشنود بود، امّا شدّت شرمندگی او را آزار می داد و نمی توانست در صورت پیامبر«ص» نگاه کند. بالأخره، به محضر آن حضرت رسید. اتفاقاً آن حضرت سوره تکاثر را قرائت فرمودند. وقتی تلاوت ایشان به آیه شریفه «کَلّا لَو تَعْلَموُنَ عِلمَ الیَقینِ، لَتَرَوُنَّ الجَحیمُ» رسید، ناگهان جوان آهی کشید و صیحه ای زد و نقش بر زمین شد.

وقتی به کنارش آمدند، دیدند که از شدّت ناراحتی و شرمندگی، جان داده است . وقتی دل انسان، قساوت و کدورت نداشته باشد، می تواند به خوبی فکر کند و با تعقّل، پس از یک گناه، به چنین جایگاهی برسد.اگر انسان توجه داشته باشد که در محضر پروردگار متعال است و خدا او را می بیند: «إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ» هرگز گناه خود را کوچک نمی شمارد و درک می کند که نافرمانی خداوند تعالی، هرچند به نسبت کوچک باشد، چون در محضر ربوبی است، بسیار قبیح و بزرگ است. حضرت امام«ره» چه خوش می فرمود: «عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت خدا نکنید». این جمله از آیه «اعْمَلُوا فَسَیَرَی اللّه ُ عَمَلَکُمْ وَرَسُولُهُ وَ الْمُؤمِنُونَ» گرفته شده و بر اساس این آیه شریفه می توان گفت: همه جا محضر پیامبراکرم«ص» و محضر ائمه طاهرین«ع» است. همه جا محضر امام زمان«روحی فداه» است و ادب حضور باید مراعات شود.

 

گناه، اثر وضعی دارد

 

باید توجه داشته باشیم که گناه اثر وضعی دارد. اثر وضعی فقط این نیست که انسان بیچاره و بدبخت و جهنّمی شود، بلکه نزد اهل دل، بدتر از همه چیز این است که رانده درگاه خداوند شود و خدا از او قهر و به او غضب کند. بعضی اوقات نیز غضب خدا عجیب می گیرد. بعضی اوقات گناه انسان، برای خودش، برای جامعه و حتی برای اولاد او اثر وضعی دارد. گاهی نیز اثر وضعی گناه و عقوبت دنیوی ناشی از آن، فوراً به گناهکار می رسد. یعنی علاوه بر قساوت قلب، او را به ناراحتی و عذاب دنیوی هم مبتلا می سازد. اگر خداوند از گفتار و کردار کسی غضبناک شود، خطرناک است.در روایت آمده است که دو نفر از اصحاب امیرالمؤمنین«ع» را که یکی توسط مار و دیگری به نیش عقرب گزیده شده بود، نزد آن حضرت آوردند تا ایشان آن دو نفر را از عذاب و ناراحتی نجات دهند.

امیرالمؤمنین«ع» به آنها فرمودند: از گناهی که موجب این ناراحتی برای شما شده است، استغفار کنید و به خدا پناه ببرید. آنها عرض کردند: جریان چیست؟ آن حضرت به یکی از آنها که عقرب او را گزیده بود، فرمودند: فلان روز که فلان کس به سلمان فارسی طعنه زد و طعنه او به خاطر محبّت سلمان به ما بود، تو بر خود و خانواده و فرزند و مالت ترسیدی و ملاحظه آن مرد را کردی و از سلمان دفاع نکردی! از این جهت گرفتار نیش عقرب و مبتلا به این درد شدی! اگر می خواهی خداوند ناراحتی تو را از بین ببرد، توبه کن و تصمیم بگیر هر کس دوستی از ما را مورد طعنه قرار داد، در صورت توان او را کمک نمائی. سپس به نفر دوّم که مار او را گزیده بود، رفتار مشابه وی نسبت به قنبر را یادآوری فرمودند و نیش مار و درد و عذاب او را نیز ناشی از رفتار او دانستند. دفاع از مسلمان واجب است. غیبت ها و تهمت هایی که امروزه بین مردم و در مجالس رایج است، خیلی گناه دارد و اگر کسی بتواند از شخص غایب یا شخصی که مورد اهانت و طعنه واقع می شود، دفاع کند و در این زمینه کوتاه بیاید، در آن گناه بزرگ شریک است.

بر این اساس، اینکه در روایات آمده و فقها نیز در رساله ها نوشته اند که گناه غیبت، بدتر از زنا یا قتل است، شامل کسی که غیبت را می شنود و دفاع نمی کند هم می شود. بنابراین همه باید هنگام غیبت یا تهمت و نظایر آن، از شخص مظلوم دفاع کنند و مانع آبروریزی او شوند. متأسفانه گاهی مشاهده می شود برخی از مردم نه تنها از همدیگر دفاع نمی کنند، بلکه از غیبت و تهمت استقبال می کنند و با حرکاتی نظیر گرد کردن چشم خود، گوینده را برای ادامه دادن به آن گناه بزرگ تشویق می کنند. امّا باید بدانند این طرز رفتار علاوه بر عذاب اخروی، در دنیا اثر وضعی دارد و آنها را گرفتار می سازد.

 

اثر وضعی اهانت

 

یکی از علمای بزرگوار که رحمت خدا بر او باد به من می گفت: برای خرید گوشت به مغازه قصابی رفتم. شخص بی ادبی آمد و به قصاب گفت: گاو نمی کشی؟ و پنهانی به من اشاره کرد. قصاب تبسّم کرد. همان لحظه که تبسم کرد، یک زنبور لب او را گزید. آنها خیال کردند من نفهمیدم چه شد، امّا نیش زنبور اثر وضعی آن تبسّم بود.استاد بزرگوار ما حضرت امام«ره» می فرمودند: مرحوم آیت ا... آقای شاه آبادی«ره» غصه می خوردند از اینکه یک نفر در اثر جسارت به ایشان مُرده بود. حضرت امام می گفتند: قضیه از این قرار بوده است که آقای شاه آبادی حمام بودند و وقتی از خزینه بیرون آمدند، یک آدم جسور و قدرتمندی مقداری آب به ایشان پاشید و جسارت هم کرد. آقای شاه آبادی بدون اینکه به او توجه کنند، به خزینه برگشته، خودشان را آب کشیدند و بعد بیرون آمدند.

آن شخص هنوز از حمام بیرون نرفته بود که به خاطر آن جسارت، زبانش تاول کرد و مرتب می گفت: زبانم می سوزد و یکی دو ساعت طول نکشید که در بیمارستان مُرد. حضرت امام می گفتند: آقای شاه آیادی غصه می خوردند و می گفتند: ای کاش من حرفی به او زده بودم تا زود دچار آن عذاب نشود.باید توجه شود که گرچه اثر وضعی گناه، زیان بار است؛ امّا خسارت و زیان ابتلا به قساوت دل بیش از اثر وضعی گناه است. در واقع، دل انسان در پی گناه و تکرار گناه، سیاه و تاریک می شود.

وقتی چنین شد، غیبت می کند و توجه به بزرگی گناه خود ندارد؛ دروغ می گوید و خیال می کند کار خوبی کرده، شایعه پراکنی می کند و خیال می کند عبادت کرده است. اختلاف راه می اندازد و تصوّر می کند کار خوبی انجام داده است. قرآن کریم می فرماید: ورشکسته ترین افراد و بدبخت ترین مردم همین ها هستند که بدی می کنند و خیال می کنند خوبی کرده اند: «قُلْ هَلْ نُنَبِّئُکُمْ بِالْأَخْسَرینَ أَعْمالًا، الَّذینَ ضَلَّ سَعْیُهُمْ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ هُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعا» مثلاً افرادی غیبت می کنند و نام آن را غیبت سیاسی می گذارند و خیال می کنند عبادت کرده اند. این انحراف، از آنجا سرچشمه گرفته که عقل این گونه افراد نمی تواند کار کند؛ زیرا قساوت دارد و گناه آنها برای دل و عقل آنان غل و زنجیر شده است. قرآن کریم در آیه ای می فرماید: یا رسول الله! وقتی برای آنها قرآن می خوانی، می گویند: افسانه است: «إِذَا تُتْلیَ عَلَیْهِ ءَایَاتُنَا قَالَ أَسَاطِیرُ الْأَوَّلِینَ» . سپس در آیه بعد می فرماید: به سبب اعمال آنها دلشان زنگار گرفته و روی عقل آنها پرده آمده است؛ وگرنه قرآن افسانه نیست: «کَلاَّ بَلْ رَانَ عَلَی قُلُوبِهِمْ مَا کَانُوا یَکْسِبُونَ» قساوت دل، آدم را به اینجا می کشاند؛ یعنی گاهی می رسد به آنجا که ابهت گناه از دلش می رود و بعضی اوقات اصلاً عادت به گناه کرده و گناه را توجیه می کند و از آن لذت هم می برد.

 

توصیه به اجتناب از گناه

 

جوان ها! گناه نکنید، گناه تباهی می آورد، گناه، مانع عاقبت به خیری و عامل عاقبت شر و عاقبت بد است. پس، گناه نکنید؛ اما اگر در اثر فریب شیطان مرتکب گناه شدید، فوراً توبه کنید و به اصلاح خود و جبران گناه بپردازید و مواظب باشید که گناه را تکرار نکنید و در سرازیری گناه واقع نشوید. مراقب باشید به گناه، به خصوص به غیبت، تهمت و دروغ عادت نکنید که عادت به گناه، خیلی خطر دارد. گاهی انسان در اثر بی توجهی به قانون مراقبه، در شبانه روز ده غیبت می کند و گناهی به میزان ده مرتبه عمل منافی عفت در پرونده او ثبت می شود، اما متوجه گناه خود و آثار سوء آن نیست. برخی در یک روز ده مرتبه توهین می کنند، ولی نمی فهمند که ده مرتبه با خدا جنگیده اند. ده تا تهمت می زنند که مانند ده بار آدم کشی است. اما چون در سرازیری گناه واقع شده اند، متوجه اعمال زشت خود نیستند.

این افراد مانند ماشینی که در سراشیبی ترمز بریده است، در سرازیری گناه حرکت می کنند و سرانجامی جز سقوط نخواهند داشت. امّا آنچه محتاج توجه بیشتر است و همیشه به جوانان متذکّر می شوم، اینکه: جوان های عزیز اگر العیاذبالله گناه می کنید و اگر در سرازیری گناه واقع شده اید، تقاضا دارم که گناه را توجیه نکنید. خطر توجیه گناه، از مراحل قبلی گناه بسیار بیشتر است. توجیه گناه، انسان را به جایی می رساند که غیبت می کند، بعد می گوید: خوب کاری کردم؛ تهمت می زند یا شایعه پراکنی می کند یا توهین می کند و نه تنها از کار خود راضی است، بلکه رنگ و لعاب دینی به آن می دهد. همه این مصائب از زنگار روح و قساوت دل سرچشمه می گیرد. دل و روح انسان فوق العاده اهمیت دارد، اما متأسفانه برخی روح خود را می کشند و کارکرد عقل، فطرت یا وجدان اخلاقی را از بین می برند و این، درد بزرگی است.

ابزار آنها برای کشتن روح و بعد ملکوتی هم گناه است؛ یعنی اگر از آنها بپرسند که چگونه روح خود را کشتید؟ باید بگویند در اثر گناه؛ گناه چشم، زبان و گوش.گناهان زبان مانند دروغ، غیبت، تهمت و اهانت و تحقیر، گناهان گوش، مثل شنیدن گناهان زبانی دیگران و شنیدن موسیقی شهوت انگیز و بالاخره گناه چشم، نظیر چشم چرانی و دیدن صحنه ها و مناظر تحریک آمیز و تماشای فیلم و عکس مبتذل و شهوت انگیز، بعد ملکوتی یا بعد روحی انسان را می کشد و کشته شدن روح بسیار بدتر و زیان باز تر از مرگ جسم انسان است.شما خیال می کنید این ماهواره ها تصویری را نشان می دهد و صدایی را پخش می کند و تمام؟! این طور نیست، بلکه آدم می کشد، آنگاه انسان سیاه دل می شود.

وقتی سیاه دل شد، حاضر است چند ساعت از وقت ارزشمند خود را صرف تماشای ماهواره کند. حتی در وقت نماز نیز نماز اوّل وقت و نماز جماعت را فدای فیلم و سریال می کند و در آخر وقت، قدری به عنوان نماز خم و راست می شود. معلوم است که چنین کسی خیلی به خودش ظلم می کند. نباید ظلم کرد، ظلم به مردم و ظلم به خدا نباید کرد؛ ظلم به خودمان هم نباید بکنیم. قرآن بر هر سه تاکید می فرماید. گاهی می فرماید: ای انسان ظلم به خدا نکن و شرک نورز؛ گاهی می گوید: ای انسان ظلم به مردم نکن؛ زیرا خیلی خطرناک است. گاهی هم می فرماید: ای انسان به خودت ظلم نکن. کشتن روح، ظلم بزرگی است که انسان نسبت به خودش دارد و متأسفانه توجه به ظلم خود نیز ندارد.

بیگانگان با دین نبی خاتم

 

بیگانگان با دین نبی خاتم

چند سالی است دست های پنهانی از آستین به درآمده و با شدت و حدت هر چه تمام تر و با امکانات کافی و وافی در دامن زدن به تفرقه در مسائل معنوی بین مسلمین می پردازند.

 

عده ای نیز در این میان عمدا یا سهوا بازیچه نیات اهریمنی این دست های پنهان شده، به واژگونی و وارونه سازی پرداخته و فرع را بیشتر از اصل در اذهان ساده دلان مطرح ساخته و در حال ایجاد آشفته بازاری در خاک پاک ایران هستند.

 

این جریان جاهلی با بزرگنمایی ها بر سر مسائل اختلافی و به نحو یکسویه با استفاده و حمایت های مالی دست های پنهان استعمار داخلی و خارجی، در ایران که اکثریت قاطبه آن مسلمان و هم پیرو مذهب ناجیه تشیع بوده با دیگر هموطنان و برادران اهل سنت و جماعت که دارای یک کتاب، یک قبله و پیغمبر واحد که مبشر توحید خالص و بی شائبه توأمان با معنویت بوده است، حکم تکفیر نسبت به پیروان مذاهب اسلامی صادر می کنند. نتیجه این ایجاد تفرقه و اختلاف های خانمانسوز بجز آب به آسیاب دشمن ریختن نخواهد بود. آیا اسلام با اذعان لسانی و قلبی به توحید و رسالت حضرت محمد(ص) پذیرای عالم انسانی و انسان ها نبوده است.

 

حیات حقیقی دین اسلام زیستن به پاکی و دور از نفسانیات بودن به آداب و قوانینی که در کتاب عظیم الشان قرآن از سینه و زبان پاک حضرت رسول(ص) بر ابنای بشر بویژه مسلمین ساری و جاری گشته تا در ظل توحید خالص، توشه سفر خویش را به دنیای دیگر که مامن حقیقی مومنان و پاک نهادان و وارستگان است، ببندند.

 

تفاسیر و برداشت های متفاوت و گاه متضاد که در اذهان استنباط می شود، سبب شده عده ای فقط خود را ناجی و دیگران را هالک مفروض کرده و حکم تکفیر صادر می کنند. حکم تکفیر عده ای از جهال که به زعم خطای خویش دیگران را کافر و فقط خود را ناجی مفروض دانسته را چه ​می​توان نامید. مگر تکفیری ها خود را پیرو همان پیغمبری نمی دانند که با غیرمسلمان به سیره رحمانی به تعامل پرداخته و در فتح مکه چنان بزرگواری فرموده؟ چگونه است که عده ای از پیروان حضرت ایشان معتقدان به الله تعالی و قرآن را به زعم خاطی خویش به دسیسه و تحریک بیگانگان به کفر متهم می کنند و بغض و عناد و دریافت های باطل خویش و مسموم را تحت عنوان دین و اعتقاد به معنویت اسلام به خورد ساده لوحان می دهند؟

 

بشر، محتاج به تعلیم انبیاست و آنچه انبیا تعلیم فرموده اند نامش دین است، یعنی راه زیستن به خیر، صلاح، نورانیت و مقام انسانیت در این دنیا تا این نعمت عمر سبب برداشتن توشه آخرت بشر گردد.

 

مسلمین و جهانیان رحمت للعالمین و دین او را که همان اسلام است، دریافتند. حقیقت اسلام پاک نگه داشتن روح آدمی از آلایش است و افرادی که به نام توحید و قرآن و حضرت رسول(ص) و حضرات ائمه اطهار(ع) عناد و دشمنی را در میان پیروان ایشان عمدا به دسیسه و حمایت از بیگانگان القا می کنند تا بنیان های دینی و ملی ایرانیان را هدف اضمحلال قرار دهند «خسر الدنیا و الاخره» خواهند بود و عده ای نیز سهوا القائات خانمان برانداز و تفرقه افکنانه را در میان مسلمین چه شیعه و سنی ساری و جاری کرده و جلوی پیوند اخوت مسلمین در جامعه فهیم و صبور ایران زمین را گرفته و مانع عینیت امت واحده محمدی(ص) می شوند، فردای روز قیامت جوابگوی اعمال خواهند بود.

 

سرانجام این که به اذعان دانشمندان و منصفان عالم، اسلام قلبی و معنوی توسط ایرانیان به اقصی نقاط دنیا راه یافته است و دانشمندان ایران زمین مانند بوعلی سینا، رازی، فارابی و ملاصدرا غیر از خدمت به ساحت پاک اسلام کاری دیگر انجام نداده اند و ایرانیان به جهت عشق قلبی و حقیقی به روح قدسی اسلام و پیروی از حضرت رسول(ص) و حضرت مولاعلی(ع) و فرزندان پاکشان که بی منت و از سر صدق بوده، هزینه ها و خسران های جانی و مالی بسیاری را تا به امروز دیده و متحمل شده اند تا پرچمدار راستین دین مبین باشند.

مذاهب عمده چین دین بودا

 

دین بودا

حدود قرن یکم میلادی به چین راه یافت و از قرن چهارم بطور گسترده در این کشور توسعه یافت و تدریجا به تاثیرگذارترین مذهب چین مبدل شد . دین بودا در چین از لحاظ خانواده دین بودای شعبه زبان هان ؛ دین بودای تبتی و و مذهب بودای " بالی" تقسیم می شود . راهبان بودائیست در چین جمعا 200هزار نفرند . اکنون در چین بیش از 1300 معبد و 33مدرسه بودائیسم وجود دارد و حدود 50 نوع نشریات مربوط به دین بودا به چاپ می رسد . مذهب بودای تبتی که فرقه ای از دین بودا است بطور عمده د رمناطق خودمختار تبت؛ مغولستان داخلی و استان "چین های" رواج دارد . ملیتهای تبت ؛ مغول، یوگو ؛ من با ؛ لو با و تو معمولا به مذهب بودای تبتی اعتقاد دارند و شمارش پیروان این مذهب حدود 7 میلیون نفر است . مذهب بودای زبان " بالی" بطور عمده در ایالتهای خودمختار "سی شیوان با نا" و " ده هون " ملیت های " دای " و " جین بو " استان یون نان واقع در جنوب غربی چین رواج دارد . اکثر مردم ملیتهای " دای " ، " بولان" ، "آچان" ؛ و " وای " جمعا حدود یک میلیون تن به این فرقه دین بودا معتقدند . پیروان دین بودا به زبان هان همانند این ملیت اصلی چین در نقاط مختلف این کشور پراکنده اند .

 

تائویسم

 تائوییسم مذهب اصیل چین است و بیش از 1800سال تاریخ دارد ؛ این مذهب از قرن دوم میلاد پابه عرصه گذاشت . تائویسم بر پایه اعتقادات باستانی یعنی پرستش طبیعیت و نیاکان توسعه یافته و در تاریخ شاخه های زیادی داشت و نهایتا به دو فرقه " چیوان جن " و " جن ای " تقسیم شد . این دین در میان ملیت هان تاثیرگذار است . اما به دلیل فقدان مراسم و تشریفات جدی برای مشارکت در این دین ، دستیابی به آمار دقیق شمار پیروان این مذهب سخت است . چین دارای حدود 1500معبد و 25هزار روحانی اعم از زن و مرد تائوییست است .

 

دین اسلام

دین اسلام از قرن هفتم میلادی به چین راه یافت . اکثر مطالق مردم اقلیتهای ملی هوی ؛ ایغور ؛ تاتار ؛ قرقیز؛ قزاق؛ ازبک ؛ دونگ شیان ؛ سالا و بائو آن که از 18میلیون نفر جمعیت دارند به دین اسلام اعتقاد دارند . اکثر مسلمانان چین در مناطق خودمختار ایغور سین جیانگ ، هوی نینگ شیا و استانهای گان سو ؛ چین های و یونن زندگی می کنند ؛ در استانها و شهرهای دیگر نیز مسلمانان پراکنده اند . اکنون در سراسر چین بیش از 30هزار مسجد و 40هزار روحانی ( آخوند و امام ) وجود دارند .

دین کاتولیک

دین کاتولیک چین از قرن هفتم میلادی چندین بار در چین راه یافت و پس از جنگ تریاک در سال1840 بطور گسترده رواج یافت . اکنون انجمن دین کاتولیک چین دارای یک صد ناحیه مذهبی ؛ حدود 5 میلیون پیرو و 5هزار کلیسا و سالن مذهبی ؛ 12 دانشکده الهیات است . در بیش از 20 سال گذشته انجمن دین کاتولیک چین 1500روحانی جوان را آموزش داده و بیش از یکصد روحانی به خارج از کشور برای تحصیل اعزام کرده است . از سوی دیگر این انجمن دارای سه هزار راهبه جوان و بیش از 200 راحبه با سابقه است ؛ در چین هر سال بیش از 50هزار نفر تعمید می گیرند و جمعا بیش از سه میلیون جلد انجیل به چاپ و نشر رسیده است .

 

دین مسیح

دین مسیح در اوائل قرن 19میلاد وارد چین شده و پس از جنگ تریاک بطور گسترده در چین رواج یافت . سال 1950 انجمن دین مسیح چین جنبش خودمختاری؛امرار معاش و تبلیغ مذهبی را برپا کرده و از مسیحیان دعوت کرد که نفوذ امپریالیسم را از بین برده و روحیه میهن پرستی را تبلیغ کنند تا هدف مزبور تحقق یابد . اکنون شمار پیروان دین مسیح به حدود 10 میلیون نفر و تعداد روحانیان به حدود 18هزار نفر ؛کلیساها به حدود 12هزار ومحلهای اجتماعی ساده برای برگزاری فعالیت مذهبی به حدود 25هزار رسیده است .


فرق كلي و اساسي دين و مذهب در چيست؟

 



 
پاسخ :

دين مجموعه سنت‏ها و روش هايي است كه از طرف خداوند براي بشر، فرستاده شده است(1)، و آنرا از دو جهت مي‏توان مورد بررسي قرار داد، يكي رابطه دين و شريعت‏هاي آسماني قبل از اسلام، و ديگري رابطه دين با مذاهب بوجود آمده در اسلام، اما در مورد جهت اول بايد گفت، آنچه از ظاهر آيات قرآن فهميده مي‏شود اين است كه شريعت معناي خاص و دين معناي عام دارد(2). به اين معنا كه از نظر قرآن كريم دين خدا از آدم تا خاتم يكي است و همه پيامبران اعم از صاحبان شريعت و غير آن به يك مكتب دعوت كرده ‏اند كه بهترين نام براي آن كلمه "اسلام" است، از اين جهت خداوند فرموده است كه: دين نزد خداوند همان اسلام است و تفاوت شرايع آسماني با يكديگر در دو چيز است يكي نسبت به مسائل فرعي و شاخه ‏اي كه بر حسب مقتضيات زمان و خصوصيات محيط و ويژگيهاي مردمي كه دعوت شده ‏اند، متفاوت شده است و ديگري نسبت به سطح تعليمات بوده است كه پيامبران بعدي بموازات تكامل بشر در سطح بالاتري تعليمات خويش را كه همه در يك زمينه بوده است. القاء كرده ‏اند، همچون دانش آموزي كه از يك كلاس به كلاس بالاتر مي‏رود. بنابراين از نظر قرآن فقط يك دين وجود دارد كه در مورد زمان تكامل مي‏يابد(3). 
پس فرق دين و شريعت در اين است كه دين يك معناي عام دارد كه شامل همه شريعت‏ها مي‏شود ولي شريعت اختصاص به يك پيامبر دارد و از اين جهت گاهي نسخ مي‏شود(4). اما رابطه دين با مذاهب فرقه‏هاي اسلامي در اين است كه دين يك معناي جامعي دارد و مذهب جزئيات آن را تبيين مي‏كند، يعني خطوط كلي در فرقه‏هاي اسلامي يكي است ولي در احكام جزئي، اختلافاتي وجود دارد و يا بعضي از بخش‏هاي دين حذف گرديده است. پيامبر اسلام دين خدا را به صورت كامل بيان فرمودند و پس از ابلاغ ولايت، خداوند صراحتاً اعلام فرمود كه: "امروز دين خود را كامل كردم و نعمت را بر شما تمام نمودم(5)". 
پس دين مجموع تعاليم آسماني است كه از سوي خداوند توسط پيامبران فرستاده شد. اما مذهب، كه به معناي راه و طريقه و آيين هم آمده، مقصود از آن اين است كه در ميان پيروان يك دين، به خاطر انديشه‏هاي ويژه، يا برداشت و تفسير خاص و... گروهي خود را از ديگران جدا مي‏كنند. اين اختلاف برداشت اگر در بعد اعتقاد باشد از آن به مذهب يا مذاهب كلامي ياد مي‏كنند و اگر در بخش احكام عملي باشد از آن به مذهب يا مذاهب فقهي ياد مي‏كنند. همه مذاهب وابسته‏ي به يك دين، اصول آن دين را مي‏پذيرند و در اين جهت با يكديگر مشتركند. 
براي واضح شدن مطلب و فرق بين دين و مذهب دو مثال مي‏آوريم: 
1- دين مسيحيت عبارت است از مجموعه‏ي تعاليم حضرت مسيح (ع)، پيروان اين دين به علل مختلف به سه مذهب تقسيم شده ‏اند: كاتوليك، ارتدوكس، پروتستان. 
2- دين اسلام، عبارت است از مجموعه تعاليمي كه حضرت محمد (ص) از طرف خداوند براي عادت و هدايت انسانها آورده است. مسلمانان به علل مختلف به گروه‏ها و مذاهب فقهي مختلف تقسيم شده ‏اند، مانند: مذهب جعفري، مذهب حنفي، مذهب حنبلي، مذهب شافعي و مذهب مالكي. 
منابع جهت مطالعه بيشتر: 
1- ختم نبوت، و مقدمه بر جهان بيني، ص165، مرتضي مطهري. 
2- الميزان، ج5، ص350، علامه محمد حسين طباطبايي. 
3- آشنايي با علوم اسلامي، كلام و عرفان، مقدمات كتاب، مرتضي مطهري. 
پي نوشت ها: 
1) و2- طباطبايي، محمد حسين، الميزان، (قم، انتشارات جامعه مدرسين) ج5، ص350. 
2) 
3) مرتضي مطهري، مقدمه ‏اي بر جهان بيني، (قم، انتشارات صدرا) ص165. 
4) علامه طباطبايي، الميزان، (قم، انتشارات جامعه مدرسين) ج5، ص351. 
5) مائده/3. 
 

 

اس ام اس عاشقانه زیبا ۳۴۳

 

اس ام اس عاشقانه زیبا

اس ام اس عاشقانه زیبا

.

چشمهای مرابه چشمهایش گره زد/بر زندگیم رنگ غم وخاطره زد/اورفت نه طبق قانون وداع/یکبارفقط به شیشه ى پنجره زد…

.

باتوالفبای عشق را آموختم،ندای قلب عاشقم را به گوش همه رساندم،تو همه گمشده ام شدی،به تو و کلبه عشقمان بالیدم،حال که چنین شیفته توأم، باش تا در کنارت آرامش بیابم .

.

هرموقع همزمان عاشق دو نفر شدی دومی رو انتخاب کن چون اگر واقعا عاشق اولی بودی عشق دومی رو به دلت راه نمی دادی!!!

.

خستگی را تو به خاطر مسپار/ که افق نزدیک است/ و خدایی بیدار که تورا می بیند/ و به عشق تو همه حادثه ها می چیند.

.

همیشه یک بهانه برای درد و دل هست،هیچوقت دل بی بهانه نمیتپد.نمیدانم بهانه ها دلگیرند،یا دلها بهانه گیر…

.

خیلی ها مترسک رو دوست ندارن چون پرنده ها رو میترسونه.
اما من دوستش دارم. چون تنهایی رو درک میکنه.

.

اس ام اس عاشقانه زیبا

.

صبح که چشای قشنگتو باز میکنی یادت باشه که یکی دیشب به یادتو چشماشو بست !!!

.

ز همه دست کشیدم که تو باشی همه ام/ با تو بودن ز همه دست کشیدن دارد

.

وقتی قراره که من برات نقش زاپاس رو بازی کنم
ازم انتظار نداشته باش که
دعایی غیر از پنچر شدنت ، برات بکنم

.

عابرشهرچشاتم دل من اهل ریانیست اونى که مثل توباشه حتى توقصه هانیست.

.

مکانی برایت بهتر از دلم ندارم؛ کوچکی اش رو به لطف مهربونی خودت ببخش

.

ماندن را از تو آموختم،تمام شب های رویایی را با تو ساختم،دل را دوباره به تو باختم.

.

قد گل…قد خدا … قد تموم عاشقا… قد شب…قد دعا…
قد دلای با صفا…قد من…قد خودت…قد تموم لحظه ها…
دوست دارم بی ادعا

.

احتیاط بایدکرد،همه چیزکهنه میشود،واگرکوتاهى کنیم عشق نیز،
بهانه هاجاى حس عاشقانه راخوب میگیرند..

.

اس ام اس عاشقانه زیبا

.

بگذاربگویندخسیسم،
من دوستت دارم هایم را الکى خرج نمیکنم،جزبراى مهربانى خودت.

.

در کوهستانی به نام عشق
رودی است به نام محبت
این رود به دریای می رود به نام وفا
و این دریا به آبراهی می رود به نام صفا
و این آبراه به آبگیری می رود به نام وداع
و این آبگیر منشا شبکه ای بنام اشک روان است

.

من صبورم،اما…
بی دلیل ازقفس کهنه شب میترسم،
بى دلیل ازهمه تیرگى تلخ غروب،
وچراغى که تورا ازشب متروک دلم دورکند،میترسم.

.

بهانه های دنیا تو را از یادم نخواهند برد، من تو را در قلبم دارم نه در دنیا.

.

دستت رابه من بده ازآتش بگذریم آنان که سوختندهمه تنهابودند.

.

تو تک ستاره منی منم اسیر بودنت از ته دل داد میزنم میمرم از نبودنت..

.

بهترین آرزوها را برای آشنایی دارم که باعث شد زیباترین ها را درون قلبم احساس کنم.

.

اس ام اس عاشقانه زیبا

.

دوستی من شبیه باران نیست که گاهی بیاید و گاهی نه . شبیه هواست ، ساکت اما همیشه در اطراف تو

.

من خسته ترین پت پت یک فانوسم،با تک تک پای قاصدک می پوسم، ای دست پر از ترانه و نور بیا ،از دور قدم های تو را ،می بوسم!

.

لحظه ی شیرینی که به تو دل بستم از تو پرسیدم
من : تو منی یا من تو ؟!
و تو گفتی : هر دو
من به تو پیوستم ، گفتم ای کاش پناهم باشی همه وقت و همه جا دست تو در دستم ،تکیه گاهم باشی ..
و تو گفتی : هستم ، تا نفس هست کنارت هستم ..

.

نکنه خدا نکرده سفر بهت بسازه/ عوض کنه هواتو آب و هوایه تازه/نکنه خدا نکرده یادت نمونه اشکام/ یادت نره که هستم یادت نره چه تنهام

.

پیراهن هیچ فصلی خیس تر از بهاری نخواهد بود که عاشقت شدم

.

من از چادرنشینان کویرم، دهاتی زاده ای از مالمیرم. اگر در کلبه ما پا بذاری، شما را با دل و جان میپذیرم.

.

تو از آسمان که نه….آسمان از تو آمده….
تو روی زمین که نیستی….زمین زیر پای توست….
هوا را که تو تنفس نمیکنی…هوا محتاج نفس های توست…
ای مهربان..
من تو را به لحظه های اجابت دعا می سپارم…

اس ام اس فلسفی ۳۴۴

 

اس ام اس فلسفی

اس ام اس فلسفی

.

عاقلانه انتخاب کن تاعاشقانه زندگی کنی
چون اگرعاشقانه انتخاب کنی عاجزانه زندگی میکنی.!

.

روزی که مقام تو پایین آمد،ناامید مشو،آفتاب هر روز هنگام غروب پایین می رود تا بامداد روز دیگر بالا بیاید..

.

ازدواج مثل بازار رفتن است تا پول و احتیاج و اراده نداری بازار نرو .
انسان اگر فقیر و گرسنه باشد بهتر از آن است که پست و بی عاطفه باشد .

.

بعضی ها آنقدر فقیر هستند ، که تنها چیزی که دارند
پول است . . .

.

باد
با چراغ خاموش کاری ندارد
اگر در سختی هستی
بدان که روشنی

.

عشق یعنی اراده به توسعه خود با دیگری در جهت ارتقای رشد دومی.

.

اس ام اس فلسفی

.

آدم ها تهی از توانایی نیستند،تهی از اراده اند.(ویکتور هوگو)

.

برآنچه گذشت آنچه شکست آنچه ریخت حسرت نخور زندگی اگر زیبا بود با گریه شروع نمی شد..

.

ماهیها چقدر اشتباه میکنند ،
قلاب علامت کدامین سوال است که به آن پاسخ میدهند ؟!…
آزمون زندگی پر از قلابهائیست که وقتی اسیر طعمه اش میشویم تازه می فهمیم 
ماهیها بی تقصیرند !

.

مردی نزد روانپزشک رفت و از غم بزرگی که در دل داشت برای دکتر گفت:دکتر گفت به فلان سیرک برو آنجا دلقکی است اینقد میخندانتت تا غم از یادت برود.مرد لبخند تلخی زد و گفت:من همان دلقکم.

.

اگر قادر نیستی خود را بالا ببری همانند سیبی باش که با افتادنت اندیشه ای را بالا ببری.

.

عشق عینک سبزی است که با آن انسان کاه را یونجه می‌بیند

.

بزرگترین لذت در زندگی ، انجام کاریست ، که دیگران میگویند” نمیتوانی انجام بدهی ” . . .

.

در مورد هیچ چیز از روی ظاهر قضاوت نکن مار هر چقدر زیباتر، نیش آن کشنده تر “گوته

.

به هیچ دسته کلیدی اعتماد نکنید بلکه کلید سازی را فرا بگیرید.

.

اس ام اس فلسفی

.

بد بختی این حسن را دارد که دوستان حقیقی را به ما می شناساند. بالزاک

.

انسان زمانی یک دوست واقعی دارد که خودش هم یک دوست واقعی باشد.

.

کسی باش
که عمری با تو بودن یک لحظه
و لحظه ای بی تو بودن یک عمر باشد

.

از روزهای تکراری، استفاده ای غیرتکراری بکن شاید هدف از اینهمه تکرار همین باشد.

.

لاک پشت صدها بار توبه میکرد اگر میدانست بیرون آمدن از لاک آرزوی مشترکی است بین او و عقاب بالای سرش.

.

کورش کبیر:فرمان دادم بدنم رابدون تابوت ومومیایی به خاک بسپارندتااجزای بدنم خاک ایران راتشکیل دهد.

.

وقتی که داری دنبال آرزوهات میدوی آروم بدو چون شاید تو هم آرزوی کسی باشی…

.

به کودکم زبان محبت نخواهم آموخت نمیخواهم با زبانى منسوخ در میان انسانهاى مدرن تنها بماند نمیخواهم بغض کند وزار بزند نمیخواهم ساعتها به دوردست خیره شود وپلک نزند میخواهم شاد باشد زندگى کند دوست بدارد ودوست داشته شود

.

انسان همچون رودخانه است ، هرچه عمیقتر باشد آرام تر و متواضع تر است . منتسکیو

.

اس ام اس فلسفی

.

به یاد داشته باش !
همیشه هم نباید سگ درونت را کنترل کنی …
گاهی آزادش بگذار تا آنگونه که شایسته است با طرف مقابلت برخورد کند.

.

جامعه همان تجلی همبستگی اجتماعیست نه نفع شخصی.. (امیل دور کیم)

.

خوشبختی در۳جمله است
تجربه ازدیروز،استفاده ازامروزامیدبه فردا
امامابا۳جمله دیگرزندگیمان راتباه میکنیم
حسرت دیروز،اتلاف امروز،ترس ازفردا

.

برای بدست آوردن چیزی که تا به حال بدست نیاوردی باید تبدیل به کسی بشی که تا حالا نبودی

.

هیچ وقت رازت رو به کسی نگو وقتی خودت نمی تونی حفظش کنی چطور انتظار داری کسی دیگه برات راز نگهدار باشه

.

هیتلر: آنانکه که گذشته را به یاد نمی اورند محکوم به تکرار آنند

.

تفاوت دیدمنو تودرنمره ی عینکمان است / خوش به حال فقیرکه یک حرف از غنی بیشتردارد

.

جاده زندگی نباید صاف و یک دست باشد وگرنه خوابمان می گیرد، دست اندازها نعمت اند.

.

ما به دنیا آمده ایم که
با زندگی کردن
قیمت پیدا کنیم
نه اینکه به هر قیمتی
زندگی کنیم.

.

وقتی قدرت عشق بر عشق به قدرت غلبه کند دنیا دتیا طعم صلح را میچشد.(جیمی هند ریکس)

اس ام اس عاشقانه و تنهایی ۳۴۷

 

اس ام اس عاشقانه و تنهایی

اس ام اس عاشقانه و تنهایی

.

دلتنگ تو امروز شدم تا فردا,فردا شد و باز هم تو گفتی فردا ,امروز دلم مانده و یک دنیا حرف,یک هیچ به نفع دل تو تا فردا….

.

سلام بهونه ی قشنگ من برای زندگی / آره بازم منم همون بهونه همیشگی / فدایه مهربونیات چه میکنی با سرنوشت / دلم برات تنگ شده بود این نامه رو واست نوشت

.

سایه ام امشب ز تنهایی مرا همراه نیست / گر در این خلوت بمیرم هیچ کس آگاه نیست / من دراین دنیا به جز سایه ندارم همدمی / این رفیق نیمه راه هم گاه هست و گاه نیست.…

.

چشم ها را شستم.جور دیگر دیدم.بازهم فرقی نداشت.توهمان بودی که باید دوست داشت.

.

به کلبه ی قلبم دعوتت میکنم،تاببینی اجاق سرد دلم باچیزی به جز یادت گرم نمیشه…

.

تو چه میفهمی حال و روز کسی را که بعد از تو،دیگر هیچ نگاهی…دلش را نمیلرزاند!!!!!!!!!!!!!!!

.

اس ام اس عاشقانه و تنهایی

.

من هم صفحه ای از کتاب زندگی هستم، که روزی مرا ورق زد، خوب بخوان که هرگز در صفحه بعد نخواهی دید.

.

مشترک مورد نظر خطشو , تورو , وقارو نجابتتو احساسو عشقتو وجودتو به یه چار چرخ فروخت ؟؟ همین ؟؟

.

ساقه شکستن، قانون طوفـــان است تو نسیـــم باش و … نوازشم کن …

.

فــکر مـیکردم در قلب تو محــکوم به حبــس ابدم. خشکم زد وقتی زندانبان بر سرم فریاد زد “هــی تـو آزادی!” و صدای پای غریبه ای که به ســـلـولــم مــی آمد

.

نبض قلبم درهوایت بیقراری میکند
در هوای دیدنت لحظه شماری میکند

.

در جهان مثل غریبانم نمیدانم چرا؟ روزو شب سر در گریبانم نمیدانم چرا؟ هرکه را جای محبت جان فدایش میکنم ، مثل عقرب میزند نیشم نمیدانم چرا؟

.

حرفی نیست…
خودم سکوتت را معنی میکنم!
کاش می فهمیدی،
گاهی…همین نگاه سردت…
روی زمستان را هم کم می کند…!

.

من به لبهای پراز خنده ی تو مینگرم
می گریم..
تو به چشمان پر از گریه ی من مینگری…
می خندی!!!

.

اس ام اس عاشقانه و تنهایی

.

لذت آنچه داری را با آرزوی آنچه نداری خراب نکن….اما بدان آنچه حال داری روزی آرزویش را داشتی…

.

خودمان را با کلمه “تا قسمت چه باشد” گول می‌زنیم ! ” قسمت” اراده من و توست …

.

خــوش به حـال فـرهـاد … چــون تلخ ترین خـاطـره اش شیـریـن بود …

.

جان من سنگدلی دل به تو دادن غلط است،رفتن اولاست ز کوی تو ستادن غلط است.
تو نه آنی که غم عاشق زارت باشم.
دیگری جز تو مرا این همه آزار نکرد،آنچه کردی تو به من هیچ ستمکار نکرد.جان من سنگدلی دل به تو دادن غلط است …….

.

درد می کشم . . . درد !!!
هم تلخ است هم ارزان !!
هم گیراییش بالاست !!!
هم اینکه تابلو نمی شوم و رفیقی که مرا به درد معتاد کرد ، نا باب نبود !!!
اتفاقا بابِ باب بود !!!
فقط نگفته بود که ماندنی نیست . . . همـــــــــــــــــــــــــــــــین !!!

.

با تو بر مرغان دریایی امیرم / بی تو در زندان تنهایی اسیرم
با تو در کاخ وفا ارباب عشقم / بی تو در کوه جفا سنگی حقیرم

.

او را هیچوقت آرزو نخواهم کرداو را آن لحظه میخواهم که خودش بیاید,با دل خودش…….نه با آرزوی من

.

میگم دوستت دارم نگو نظر لطفته، چون نظرلطفم نیست نظردلمه.

.

اس ام اس عاشقانه و تنهایی

.

در سرای گلفروشان گرچه گل بسیار است مثل تو پیدا نمودن مشکل و دشوار است.

.

یه روز تو جهنم میبینمت آخه من و تو جهنمی هستیم تو به جرم اینکه دل من رو دزدیدی منم به جرم اینکه یه عمر به جای خدا تو رو پرستیدم..

.

موج آرام نگاهت لاف دریارا شکست,ازحصار شب گذشت و مرز فردا راشکست,غم به روى شانه هایم سالها لم داده بود,مهربانیهاى تو،قندیل غمها را شکست

.

لعنت به تمام قانون های دنیا
که در آن
شکستن دل،پیگرد قانونی ندارد….

.

موج آرام نگاهت لاف دریا را شکست/ازحصار شب گذشت و مرز فردا را شکست
غم بر روی شانه هایم سالها لم داده بود/مهربانیهای تو،قندیل غمهایم شکست

.

چقدر دلم می خواهد نامه بنویسم…
تمبر و پاکت هم هست و یک عالمه حرف…
کاش کسی جایی منتظرم بود…

.

به کجابایدرفت بعدازآن خاطره هاکه همه هستی من ازآن هاست؟
به هرآنجاکه نظراندازم همه جاچهره ی توست همه جاخاطره دارم باتو…

اس ام اس ولنتاین جدید ۲۰۱۴

 

اس ام اس ولنتاین جدید 2014,اس ام اس ولنتاین 92

بدون هیچ شعری و هیچ کلمه ی فانتزی
فقط می خواهم همه ی جهان بدانند تو رو با تمام قلبم دوستت دارم
ولنتاین مبارک عزیزم

.

با تو بودن برایم عادتی ساخت که بی تو بودن را هرگز نتوانم
ولنتاین مبارک

.

مهر یه چیزیه مهربونی یه چیز دیگه، عشق یه چیزیه عاشق شدن یه چیز دیگه، قلب و دل یه چیزیه اما توی قلب تو جا شدن یه چیز دیگه

.

قلب مهربانت مثلثی را می ماند در دریای عشق ، مرا در خود کشیدی برمودای من !!!
♥♥ولنتاین مبارک♥♥

.

تو را در مثنوی پیدا نکردم / حضور دیگری پیدا نکردم
سرودم هر غزل تنها بودی برایت ثانوی پیدا نکردم . . .
ولنتاین مبارک

.

آتش دوست اگر در دل ما خانه نداشت ، عمر بی حاصل ما این همه افسانه نداشت .
روز ولنتاین مبارک

.

اس ام اس ولنتاین جدید ۲۰۱۴ 

.

با نزدیک شدن به روز ولنتاین شاهد خاموش شدن گوشی افراد هستیم!
خسیس ها یه عروسک خرسی چنده مگه؟؟

.

مبادا گفته باشی دوستت می دارم دلت را می بویم مبادا شعله ای در آن نهان باشد

.

دلم همچو آسمان،پر از ابرهای بارانیست
ای کاش دلم امشب بگرید، شاید که بغض عشق در چشمانم بشکند

.

ولنتاین امسال برای بالشم یه رو بالشی می گیرم!
ولنتاین خودم تنها مبارک

.

قاب عکستو زدم جای ساعت دیواری
از اون موقع به بعد تو شدی تمومه لحظه هام . . .
ولنتاین مبارک

.

اس ام اس ولنتاین جدید ۲۰۱۴ 

.

باز در کلبه ی عشق عکس تو مرا ابری کرد.عکس تو خنده به لب داشت ولی اشک چشم مرا جاری کرد

.

ولنتاین مبارک ، همراه یک بغل گل رز ، یک سبد ستاره و یک دنیا آرزوی شادباش

.

ﺍﯼ ﮐﺴﺎﻧﯿﮑﻪ اﻣﺴﺎﻝ ﻭﻟﻨﺘﺎﯾﻦ کسی رو ﻧﺪﺍﺭﯾﻦ …
ما پذیرای کادوهای شما هستیم!
صرفا جهت ثوابش

.

به دلیل اوضاع افتضاح اقتصادی و نبود انگیزه کافی
عشاق امسال ولنتاین ندارند

.

امیدوارم خرس زیبایی ها همیشه تو غار چشمات خونه کنه . ولنتاین مبارک باشه عزیزم

.

روز اول شوخی شوخی جدی شد شوخی ترین جدی عمرم دوست داشتن تو بود و جدی ترین شوخی عمرم از دست دادن تو

.

اس ام اس ولنتاین جدید ۲۰۱۴ 

.

شبی از شبها تو به من گفتی که شب باش: من که شب بودم و شب هستم و شب خواهم بود به امیدی که تو فانوس شب من باشی
ولنتاین مبارک

.

من یه سری هدیه گرفتم … اما نمی دونم این ولنتاین کیه که هدیه ها رو بدم بهش

.

یادم بنداز تو روز ولنتاین قلبمو بهت هدیه بدم اما به شرط اینکه مواظبش باشی ، نه به خاطر اینکه قلب منه ، نه ، به خاطر اینکه تو توشی …

.

میدونی ولنتاین یعنی چی ؟ یعنی اینکه یادمون باشه یه عاشق واقعی باید فقط به یه نفر دل ببنده و تا آخر عمر هم عاشقانه عاشقش باشه

.

یادته بهت گفتم که خشت دیوار دلتم، تو هم منو شکستی
ولی اشکالی نداره، حالا خاک زیر پاتم !

.

عمری با غم عشقت نشستم
به تو پیوستم واز خود گسستم
ولیکن سرنوشتم این سه حرف بود
تو را دیدم. پرستیدم . شکستم
ولنتاین مبارک

.

♥♥♥اس ام اس ولنتاین جدید ۲۰۱۴ ♥♥♥

.

زندگی عشق است افسانه نیست آنکه عشق راآفرید دیوانه نیست

.

دوست داشته باش و زندگی کن!زمان برای همیشه از آن تو نیست

.

هر قطره اشک نشان دل شکستگی است، هر سکوت نشان تنهایی است، هر لبخند نشان مهربانی است، هر پیام نشانی از دلتنگی من برای توست

.

عشق من تو باش نه برای اینکه در این دنیای بزرگ تنها نباشم.تو باش تا در دنیای بزرگ تنهاییم تنها ترین باشی..

.

عمیق ترین درد زندگی مردن نیست بلکه نداشتن کسی است که الفبای دوست داشتن را برایت تکرار کند و تو از او رسم محبت بیاموزی

.

تو مثل راز بهاری و من رنگ زمستانم. چگونه دل اسیرت شد قسم به شب نمیدانم

منابع : “sms4smile.com” ، “beytoote.com”

معتادان تزريقي، همچنان در خط اول ابتلا به ايدز در كشور

 

معتادان تزريقي، همچنان در خط اول ابتلا به ايدز در كشور

دكتر حسن رفيعي مجري طرح ارزيابي وضعيت اعتياد كشور:

‌٦/٦٩ درصد مبتلايان به ايدز از سرنگ و سوزن مشترك استفاده كرده‌اند

 طبق آخرين آمار، معتادان تزريقي همچنان سردمدار ابتلا به ايدز در كشور هستند

.تزريق با سوزن و سرنگ مشترك در مصرف‌كنندگان مواد مخدر، در رتبه اول عوامل ابتلا به ايدز قرار دارد.

طبق آمار، 6/69 درصد مبتلايان به ايدز در كشور بر اثر استفاده از سرنگ و سوزن مشترك و آلوده به HIV مثبت مبتلا شده‌اند.

متاسفانه بيشترين آمار فوتي‌هاي ناشي از ابتلا به ايدز نيز از بين معتادان تزريقي گزارش شده است.

اگرچه اقدامات اخير انجام شده در زمينه كاهش آسيب معتادان از جمله توزيع سرنگ استريل در مناطق آسيب‌خيز در كنترل ابتلا به ايدز معتادان تزريقي بسيار موثر بوده، اما سرعت و حوزه اقدامات در اين زمينه بايد همچنان افزايش يابد.

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و نهم اردیبهشت 1388ساعت 23:22  توسط سعید کلانتری   |  آرشیو نظرات

اعتياد تزريقي هنوز مهمترين عامل انتقال ويروس ايدز در ايران است

مسعود مرداني عضو كميته كشوري كنترل ايدز :

اعتياد تزريقي هنوز مهمترين عامل انتقال ويروس ايدز در ايران است.

 امروز در خصوص كاهش سن ايدز در بين زنان ايراني اظهار داشت: در حال حاضر بيش از 18 هزار مورد بيمار مبتلا به ايدز در ايران به ثبت رسيده كه بيشترين موارد ابتلا به دنبال اعتياد تزريقي است.

طبق برآورد ميزان واقعي موارد ابتلا به ايدز اين رقم به عددي نزديك به 90 هزار نفر مي‌رسد كه بايد اين افراد شناسايي و تحت درمان قرار گيرند.

روند اپيدميولوژيك ايدز در ايران از اعتياد تزريقي به طرف ابتلا به دليل مقاربت جنسي رو به تغيير است.

عضو كميته كشوري ايدز تاكيد كرد : طي بررسي‌هاي صورت گرفته سن بروز ايدز در زنان جوان كاهش پيدا كرده و همچنين مشمول روند رو به تزايد موارد جديد ايدز شده‌اند .

افرادي كه سابقه دريافت خون و فرآورده‌هاي خوني دارند، معتادان تزريقي و همچنين افرادي كه به نوعي رفتارهاي پرخطر جنسي دارند بايد نسبت به آزمايش ايدز اقدام كنند.

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و نهم اردیبهشت 1388ساعت 23:0  توسط سعید کلانتری   |  آرشیو نظرات

ارتباط "ایدز" و "شیشه"

دكتر آذرنوش بختياري متخصص درمان اعتياد به شيشه :

 

 گزارشات رسمي از مراكز فعال درمان اعتياد به شيشه در تهران حاكيست كه بزرگ‌ترين ريسك و مخاطره مصرف اين ماده، انجام عمليات جنسي بدون اراده و بدون در نظر گرفتن مسايل ايمني و پوششي و خطر ابتلا به ايدز است.

 گزارشات متعددي درباره افزايش شمار مبتلايان جديد به ايدز كه پيش از ارتباطات جنسي، كريستال يا شيشه استفاده كرده‌اند، اعلام شده است.

 افزايش حرارت بدن، فشار خون و ضربان قلب هنگام استعمال شيشه، تسريع در تنفس، توهم،‌ افسردگي، روان پريشي و افزايش رفتارهاي خشونت‌آميز را از ديگر عوارض مصرف شيشه است.

درمان اعتياد به محرك‌ها، بالا بودن احتمال رفتن به كما و مرگ به خاطر مصرف بيش از حد شيشه را نيز يادآور شد.

 استفاده بيش از حد اين ماده موجب افسردگي، تضعيف حافظه كوتاه‌مدت، افزايش رفتارهاي خشن، نوسانات خلقي و همچنين آسيب به سيستم ايمني بدن از ديگر عوارض شديد مصرف شيشه است كه بلافاصله پس از آغاز مصرف ظاهر مي‌شود.

طبق آمار به دست آمده از پژوهش‌ها، بيش از 90 درصد معتادان به شيشه در كشور جوان هستند،  متاسفانه جوانان بسياري حتي با مصرف بسيار كم شيشه بدرود حيات گفته‌اند!

 بر اساس آخرين يافته‌هاي به دست آمده از ارزيابي وضعيت اعتياد و سوءمصرف مواد در كشور، 2/2 درصد معتادان با جمعيت پايه كمتر از يك ميليون و 200 هزار نفر، معتاد به مصرف شيشه هستند و با اين احتساب، حدود 26 هزار و 400 نفر در كشور ماده بسيار خطرناكي به نام شيشه مصرف مي‌كنند كه در كمتر از يك سال، فرد مصرف‌كننده را زمين‌گير مي‌كند.

همسرم سیگار می کشد، چگونه به او کمک کنم؟

 

ترک سیگار,راههای ترک سیگار,بهترین روش برای ترک سیگار

همسرم سیگار می کشد، چگونه به او کمک کنم؟
یک روان شناس تعریف می‌کرد؛ روزی خانمی که به خاطر سیگاری بودن همسرش دلخور بود، به او مراجعه کرد و بعد از مدتی صحبت و گفت‌وگو، خانم جوان به این نتیجه رسید آن چیزی که بیشتر از سیگاری بودن همسر، او را آزرده می‌کند، بی توجهی شریکش نسبت به خواسته او برای ترک سیگار است و در واقع همسر این مرد سیگاری کسی بود که بیشتر از همه به توجه و روانکاوی نیاز داشت.


اگر شما هم از آن دسته از زنانی هستید که فقط به دنبال تأیید همسر و اطاعت بی چون و چرای او در مقابل خواسته‌هایتان هستید، بهتر است دست از این انتظار بیهوده بردارید و در عوض راه حلی بیابید که بتواند به همسرتان کمک کند. همسر شما به نیکوتین اعتیاد پیدا کرده و این حقیقتی است که باید قبل از هر چیز آن را بپذیرید.


از او بخواهید بیشتر زنده بماند
به همسرتان بگویید که دوست دارید مدت زمان طولانی را با او زندگی کنید و نمی‌خواهید که او به خاطر مشکلات تنفسی و سایر عوارض کشیدن سیگار، سلامتش به خطر بیفتد. علاوه بر این، صحبت در مورد هزینه مصرف سیگار هم می‌تواند او را متوجه خسارت مالی که به درآمد خود می‌زند بیندازد که از یادآوری آن غافل نشود.

 

وقتی کنارش نیستی
از همسرتان بخواهید که روزی را برای ترک سیگار تعیین کند تا در پایان آن روز، هدفش را به انجام برساند. در زمانی که از هم دور هستید از همسرتان بخواهید که هر زمان وسوسه کشیدن سیگار به سراغش آمد با شما تماس بگیرد و در آن زمان با یکدیگر صحبت کنید و این را بدانید همسرتان در این مرحله بیش از آنچه تصور می‌کنید به کمک شما نیاز دارد.

 

چیزی که معجزه می‌ کند
اگر همسرتان توانست یک هفته سیگار را ترک کند، به او هدیه‌ای بدهید مثلاً شام مورد علاقه‌اش را بپزید یا چیزی که به آن علاقه دارد را برایش بخرید. اجازه دهید او متوجه حمایت و توجه شما بشود. به همسرتان یادآوری کنید که شما هرگز اراده و توانش را در ترک سیگار نادیده نمی‌گیرید.


مردانی که زیاد سیگار می‌کشند
اغلب مردانی که خیلی سیگار می‌کشند حساب تعداد سیگارهایشان را ندارند. شما به عنوان شریک می‌توانید به او گوشزد کنید که تعداد آن را کمتر کند و علاوه بر این، به آرامی با او در مورد ضررهایی که سیگار می‌تواند به شما و فرزندان شما برساند صحبت کنید.


مراقب باشید
از به وجود آوردن شرایطی که باعث ایجاد استرس و نگرانی در همسرتان می‌شود خودداری کنید و محیطی آرام را برایش به وجود بیاورید. شنا و ورزش کردن در کنار حمایت شما می‌تواند محیط مناسبی را برای ترک سیگار در او به وجود بیاورد.

 

یک جایگزین به درد بخور
همسر شما به کشیدن سیگار عادت کرده و برای همین، شما به عنوان همسر، باید کاری دیگر را جایگزین این عادت کنید، مثل پیاده روی و ورزش، یا تنقلاتی  را برایش تهیه کنید که در عین داشتن کالری کم بتواند او را در ساعاتی که عادت به کشیدن سیگار دارد، مشغول نگه دارد.

 

اگر ناامید می‌شود
کسانی که در مرحله ترک سیگار هستند ممکن است در این بین، گاهی سیگار هم بکشند و از ترک سیگار ناامید شوند. هرگز همسرتان را به خاطر این کار سرزنش نکنید، چون این موضوع در ترک سیگار بسیار طبیعی است. از شریکتان بخواهید که دوباره تلاش کند و او را نسبت به نتیجه کار امیدوار کنید.
منبع: akairan.com

اعتیاد وایدز

 

.

استفاده از مواد مخدر تزریقی معمولا منجر به استفاده از وسایل تزریق مشترک میشود

 
 .    
 
  .اعتیاد به دلایل مختلف خطرناک است ولی ابتلا به ایدز یکی از مهمترین عواقب آن است        
          .اعتیاد با رفتار جنسی پرخطر نیز ارتباط دارد زیرا برخی از معتادان برای کسب درآمد یا تهیه مواد مخدر٬ مجبور به تن فروشی میشوند.
 

.تزریق مستقیم یک ماده به داخل جریان خون روش بسیار مهمی برای انتقال HIV است و حتی ریسک انتقال HIV در این حالت از رابطه جنسی پرخطر بیشتر است

       
          . به خصوص در زندانها چون برای زندانیان دسترسی به وسایل تزریق میسر نیست HIV بسیار سریع گسترش میابد. این امر همچنین در شرایطی صدق میکند که افراد از زندان یا گروه خود خارج میشوند و با سایر افراد جامعه مخلوط میشوند.
  .معتادین تزریقی معمولا متعلق به گروهها یا شبکه هایی هستند که از وسایل تزریق مشترک استفاده میکنند. به همین دلیل اگر تنها یک فرد HIV مثبت باشد کل گروه در زمان اندکی به ایدز مبتلا میشوند.        
           

 

راه های کاهش خطر آلوده شدن به ویروس HIV در معتادین  

 

برای کمتر کردن خطر آلودگی به HIV و دیگر ویروس ها و میکروب هایی که از طریق خون منتقل می شوند بایستی از استفاده مشترک از سرنگ و دیگر وسایل پرهیز کنید و از وسایل تزریقی شخصی (که استریل هستند) استفاده کنید.

اگر تعداد دفعات تزریق شما در روز زیاد است بهتر آن است که وسایل تزریقی استریل شخصی خود را همیشه همراه داشته باشید.

برای کاهش تماس مستقیم با خون و  خطرات ناشی از آن٬ بهتر است که اعتیاد خود را از تزریقی به اعتیاد غیر تزریقی تغییر دهید

.

.

مسلماً بهترین حالت این است که به تدریج از اعتیاد تزریقی به غیر تزریقی روی آورید و سپس با اراده ای راسخ٬ اعتیاد به مواد افیونی را برای همیشه ترک کنید و زندگی سالمی داشته باشید.

 

 

 

 

      

 
 

یک تسـت روانشناســی جالـب

 

به شش سوال زیر به دقت فکر کنید و جوابهای خود را روی یک صفحه کاغذ بنویسید. آنچه را که به طور طبیعی به ذهنتان می رسد یادداشت کنید. زمان لازم برای آن که خودتان را واقعاً در موقعیتهای گفته شده احساس کنید، در نظر بگیرید. ۱- خود را در یک کشتی تصوّر ک...

به شش سوال زیر به دقت فکر کنید و جوابهای خود را روی یک صفحه کاغذ بنویسید. آنچه را که به طور طبیعی به ذهنتان می رسد یادداشت کنید. زمان لازم برای آن که خودتان را واقعاً در موقعیتهای گفته شده احساس کنید، در نظر بگیرید.

 

۱- خود را در یک کشتی تصوّر کنید که در حال غرق شدن است. شما خود را به آب می‌اندازید و با شناکردن خود را به یک قایق نجات می‌رسانید و از آن بالا می‌روید. چند نفر دیگر را در آن قایق نجات همراه خود می‌بینید؟

.

.

.

.

جواب ها نزد خود یادداشت کنید لطفا

.

.

.

.

 

۲- خود را به ساحل می‌رسانید و بیابان وسیعی را در مقابل خود می‌بینید. چند وسیله شخصی و مقداری خوراکی بر می‌دارید و در جستجوی نجات، راه بیابان را در پیش می‌گیرید. چند جفت کفش برمی‌دارید؟

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

۳- پس از یک راه‌پیمایی طولانی و سخت، از یک تپه شنی بالا می‌روید و با خوشحالی شهری را در دوردست می‌بینید. همچنین متوجه می‌شوید که در فاصله‌ای نه چندان دور در سمت راست شما واحه‌ای وجود دارد. آیا ابتدا به آنجا می‌روید و برای مدتی کوتاه، یا هر چقدر که می‌خواهید استراحت می‌کنید و یا آن که آن را نادیده گرفته به راهتان به سوی شهر ادامه می‌دهید؟

.

.

.

.

.

.

.

.

.

۴- پس از ورود به شهر، قصری توجه شما را به خود جلب می‌کند و تصمیم می‌گیرید که وارد آن شوید. پس از عبور از دروازه‌ها، خود را در یک راهروی طولانی می‌یابید که به اتاق پادشاه منتهی می‌شود. وارد اتاق می‌شوید و شاه و ملکه را می‌بینید که در کنار هم به تخت نشسته‌اند. شاه و ملکه چه شکلی هستند؟ و چه ویژگیها و خصوصیاتی را برایتان مجسم می‌کنند؟

.

.

.

.

.

.

.

.

 

۵- از آن اتاق خارج می‌شوید و از یک پلکان مارپیچی پایین می‌روید. تاریک و سایه‌دار است، با مشعل‌هایی بر روی دیوار که به طور نوبتی روشن و خاموش می‌شوند. همین طور که پائین می‌روید، ناگهان یک زن (اگر شما مرد هستید) و یا یک شوالیه (اگر شما زن هستید) از کنارتان عبور می‌کند. شما فقط برای یک لحظه صورتش را می‌بینید و این تصویر، یک نفر که می‌شناسید را به یادتان می‌آورد. او چه کسی است؟

.

.

.

.

.

.

.

.

 

۶- پلّه‌ها شما را به اتاق پذیرایی می‌رساند و شما میز بسیار بزرگی با یک گیلاس پایه‌دار در وسط آن می‌بینید. به گیلاس نگاه کنید. چقدر آن پر از مایعات است؟

.

.

.

.

.

.

 

جواب های خود را مرور کنید و برای دیدن نتیجه آزمایش به پایین صفحه مراجعه نمائید  

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

فقط بعد از اینکه جواب دادید لطفا

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

1-  تعداد دوستان واقعی که دارید.

۲-  تعداد عشقهای واقعی که قبل از ازدواج خواهید داشت .

۳-  اصول اخلاقی شما در کار.

۴-  آنچه تصوّر کرده‌اید آن چیزی است که به نظر شما یک زوج ایده‌آل باید آن گونه باشند.

۵-  این همان شخصی است که تا پایان عمر، ذهنتان درگیر اوست .

۶-  میزان پر بودن گیلاس، نشانگر این است که شما در یک رابطه دوستی چقدر از خودتان مایه می‌گذارید.

تست : به توانایی های خود چقدر باور دارید؟

 

خود مغلوب‌سازی,خودتخریبی اولیه,خود ویرانگری

 

تست : به توانایی های خود چقدر باور دارید؟

متداول‌ترین رفتارهای خودشكنانه و بی‌حاصل در زیر فهرست شده‌اند. این تست به شما كمك می‌كند آگاه شوید كه آیا‌ دچار خودتخریبی هستید یا نه.

 

چند وقت پیش برای پیدا كردن كار به موسسه‌ای رفتم. شرایط، حقوق و ساعت كاری آنها خیلی خوب بود اما كارم با یك نرم افزار بود كه من به روش كار با آن آشنایی نداشتم. به آنها نگفتم كار با آن را بلد نیستم چون یك هفته تا زمان شركت در آزمایش عملی زمان داشتم و می‌توانستم روش كار با آن را یاد بگیرم.

 

در این یك هفته نزد دوستی رفتم و كاملا كار با آن نرم‌افزار اداری را یاد گرفتم اما هرچه روز مصاحبه نزدیك می‌شد اضطرابم بیشتر می‌شد؛ تا جایی كه روز مصاحبه احساس بیماری كردم و تصمیم گرفتم قید شركت در آزمون عملی را بزنم و به آنجا نروم!

این اولین بار نبود كه چنین كاری با خودم می‌كردم. انگار من آخرین كسی هستم كه خودم را دوست دارد! گویی كسی درون من است كه با یك قدرت خارق‌العاده سعی می‌كند به من سركوفت بزند و جلوی موفقیت‌های مرا بگیرد. هر وقت قصد بروز توانایی‌هایم را دارم این اتفاق می‌افتد.

 

خود مغلوب‌سازی

صحبت‌های این دوست عزیز نشانه یك واكنش روانی است: خود مغلوب‌سازی!

روانشناسان معتقدند افراد می‌توانند از طریق روش‌هایی چون خودتخریبی اولیه، معامله كردن، راهبردهای ناكارآمد و تحقیر خویشتن خود را مغلوب یا ناكام سازند اما آگاهی از این تمایلات خود ویرانگرانه به شما كمك می‌كند تا از آنها اجتناب كنید.

 

خودتخریبی اولیه

متداول‌ترین رفتارهای خودشكنانه و بی‌حاصل در زیر فهرست شده‌اند. این تست به شما كمك می‌كند آگاه شوید كه آیا‌ دچار خودتخریبی هستید یا نه.

 

1 - به خاطر هیجان دست به كارهای خطرناك زده‌ام

كاملا موافق|موافق|مخالف|كاملا مخالف

 

2 - گاهی اوقات در مقابل حادثه از خودم مراقبت نمی‌كنم

كاملا موافق|موافق|مخالف|كاملا مخالف

 

3 - اغلب از خودم خوب مراقبت نمی‌كنم

كاملا موافق|موافق|مخالف|كاملا مخالف

 

4 - معمولا زمانی با دكتر تماس می‌گیرم كه مطمئن می‌شوم مریض شده‌ام

كاملا موافق|موافق|مخالف|كاملا مخالف

 

5 - برخی از اشتباهات خودم را تكرار می‌كنم

كاملا موافق|موافق|مخالف|كاملا مخالف

 

6 - معمولا دیر سر قرار‌های مهم حاضر می‌شوم

كاملا موافق|موافق|مخالف|كاملا مخالف

 

7 - اعتقادی به ریسك و قمار ندارم

كاملا موافق|موافق|مخالف|كاملا مخالف

 

8 - هر روز بیش از یك بسته سیگار می‌كشم

كاملا موافق|موافق|مخالف|كاملا مخالف

 

با مشخص كردن پاسخ عبارات مذكور می‌توان خود تخریبی مزمن را سنجید. كسانی كه با عبارات 1، 2، 3، 5، 6 و 8 موافق و با عبارات4 و 7مخالفند، گرایش بیشتری به خود تخریبی دارند. كسانی كه خود تخریبی بالایی دارند در مقابل سلامت خود مسئولیت قبول نمی‌كنند. آنها از احساس كنترل درونی پایینی برخوردارند و اغلب دست به كارهایی می‌زنند كه به ضررشان تمام می‌شود؛ مانند تقلب كردن، رانندگی به‌طور خطرناك و بی‌توجهی به سلامت خود.

 

اگر شما نیز خودآزاری، اختلال‌های خوردن، سوءمصرف دارو، بی‌احتیاطی و خودكشی را تجربه كرده‌اید ممكن است در این گروه قرار بگیرید. گاهی كسانی كه در این گروه قرار دارند قادر به تغییر وضعیت خود نیستند و باید از شیوه‌های روان درمانی كمك بگیرند.

 

معامله‌گرهای بد

معامله كردن زمانی به خودشكنی منجر می‌شود كه افراد آرامش یا لذت موقت را به عوارض بلند مدت خطر برای سلامتی یا اضطراب ترجیح می‌دهند. سیگار كشیدن، مشروب خوردن، استفاده نكردن از كمربند ایمنی به بهانه گرما، تغذیه بد، ورزش نكردن و... نمونه‌هایی از اعمال خودشكنانه به شیوه معامله‌اند. اگر در طول زندگی نحوه مقابله با شكست را نیاموخته باشید یك معامله‌گر ضعیف می‌شوید. نمونه‌ای تلخ از این معامله در طلاق دیده می‌شود. شخصی كه لذت یك زندگی طولانی در كنار همسرش را از دست می‌دهد به خاطر این است ‌كه حاضر نیست شیوه گفت‌وگوی خود و مهارت حل مساله را در خود پرورش دهد.

 

راهبردهای ناكارآمد

روانشناسان راهبردهای ناكارآمد را یكی دیگر از اعمال خودتخریبی می‌دانند. بینش ضعیف و فقدان قضاوت خوب باعث این شیوه می‌شود.

اگر در زمان مواجهه با مشكلی نتوانید تمام امكانات موجود را در نظر بگیرید و فقط به یك راه حل بچسبید و توقع بیش از اندازه و غیر قابل تعدیل از خود داشته باشید راهبردهای ناكارآمدی را انتخاب كرده‌اید.

 

تحقیر خویشتن

بیشتر ما از این‌كه دیگران ما را جدی نمی‌گیرند نا راحت می‌شویم، اما گاهی غافل می‌شویم كه خودمان هستیم كه خود را جدی نمی‌گیریم و تحقیر می‌كنیم. پاسخ به عبارات زیر نشان می‌دهد چقدر به این كار اصرار می‌ورزیم :

1 - دلم می‌خواست بیش از این به خودم احترام بگذارم

درست|غلط

 

2 - دركل از خودم راضی هستم

درست|غلط

 

3 - احساس می‌كنم چیزی ندارم كه به آن افتخار كنم

درست|غلط

 

4 - مایلم خودم را به عنوان یك فرد شكست خورده تلقی كنم

درست|غلط

 

5 - نگرشی مثبت به خود دارم

درست|غلط

 

6 - بارها فكر می‌كنم كه اصلا خوب نیستم

درست|غلط

 

7 - گاهی احساس می‌كنم فرد بی‌ثمری هستم

درست|غلط

 

كسانی كه میل دارند خودشان را تحقیر كنند با عبارات 1، 3، 4، 6 و7 موافق و با عبارات 2 و 5 مخالفند. آنها بسختی با مشكلات زندگی منطبق می‌شوند و فشار روانی و جسمی بیشتری را تجربه كرده، ممكن است دست به خودكشی بزنند یا اقدام به مصرف مواد مخدر یا رفتار خشونت‌آمیز كنند.

خودكم‌بینی نتیجه رشد در خانواده یا گروهی اجتماعی است كه در آن رفتارهای درست و مناسب هیچ ارزشی ندارد. افرادی كه سابقه طردشدگی دارند اغلب مانند بازنده‌ها عمل كرده و خود را از گروه بیگانه می‌شناسند، زیرا آنان با پیروی از هنجارهای اجتماعی نتوانسته‌اند عزت نفس و ارزشمندی كسب كنند. در نتیجه گاهی ضداجتماعی می‌شوند. اگر شما در این وضعیت قرار دارید باید رفتارها و نگرش‌های خود را كنترل كنید و احساس توانایی و ارزشمندی را در خود تقویت كنید.

 

با خود ویرانگری مبارزه كنید

اگر شما هم كم و بیش جزو كسانی هستید كه تیشه به ریشه خود می‌زنند بهتر است دست به كار شوید و از این شیوه‌های مقابله‌ای كمك بگیرید :

انعطاف‌پذیر باشید و راه‌حل‌های دیگری را نیز تجربه كنید.

دوراندیش باشید و اثرات طولانی‌مدت راهكارهای خود را پیش‌بینی كنید.

منطقی باشید و سعی كنید ارزیابی‌های دقیق و درستی انجام دهید. كسانی كه در این راه موفقند با پذیرفتن مسئولیت و یافتن راه حل مشكلات خود، به مسائل پاسخ می‌دهند و با احساس تسلط و كفایت و كمك گرفتن از حمایت دیگران و سعی در رشد و تعالی، خود را از ورطه نابودی بیرون می‌كشند.

منبع :jamejamonline.ir

با این تست همسر بهتری انتخاب می کنید

 

همسر بهتر,انتخاب همسر,همسر آينده

 

با انجام اين تست مي‌توانيد به برونگرا يا درونگرا بودن خود و خواستگارتان پي ببريد. شما خودتان جزو كدام گروه هستيد؟ از آن برونگراهاي دوآتيشه كه اصلا و ابدا با تنهايي كنار نمي‌آيند يا از آن درونگراهايي كه فقط در گوشه عزلت خودشان خوش هستند؟ يا شايد هم ميانه‌رو باشيد. اما به‌طور معمول اكثر انسان‌ها به سمت يكي از اين 2 قطب تمايل بيشتري دارند.

 

فرق آدم‌های اهل درونگرایی و برونگرایی

تا به‌حال فكر كرده‌ايد كه ابعاد شخصيت تاثير مستقيمي روي انتخاب رشته تحصيلي، شغل، محل زندگي و كلا سبك زندگي شما مي‌گذارد؟ اگر دقت نكرده‌ايد با دقت خط‌هاي بعد را بخوانيد. درونگراها از احساسات و هيجان‌هايشان فقط براي دوست‌هاي معدود خيلي صميمي حرف‌ مي‌زنند ولي برونگراها كاملا در دنياي بيرون سير مي‌كنند؛ آنها دوست دارند كه سرخوش، اجتماعي،‌ رقابت‌جو، سريع و واقع‌گرا باشند. افراد درونگرا بيشتر اوقات خود را به مطالعه و تنهايي سپري كرده و كمتر مايل به معاشرت با ديگران هستند و در مقابل، افراد برونگرا بيشتر داراي ديدگاه عيني و خارجي هستند و فعاليت عملي بيشتري دارند ولي ميزان تسلط آنها بر نفس خودشان نسبت به افراد درونگرا كمتر است. اين افراد مايلند كه بر محيط اطراف خود تاثير و به رقابت با ديگران بپردازند و در مجامع عمومي بيشتر ظاهر مي‌شوند.

 

اگر درونگرايي و برونگرايي در حد افراط در افراد ظاهر شود، ما را در برابر 2 شخصيت نابهنجار قرار مي‌‌دهد البته تعداد اين افراد بسيار كم است و اكثريت مردم ميان اين دو قطب جاي دارند. برونگرايان به سوي جهان عيني متمايل بوده و درونگرايان به سوي جهان ذهني و غيرعيني. شما با آگاهي يافتن از خصوصيات شخصي هر دو گروه مي‌توانيد رابطه بهتري با آنها برقرار كنيد.

 

درونگراها

 

جمع گریزهای احساساتی

1. علاقه‌مند به احساسات و افكار خودشان هستند و نياز به داشتن قلمرو شخصي دارند. كم‌حرف، ساكت و متفكرند.

 

2. دوستان زيادي ندارند و در ارتباط برقرار كردن با افراد جديد مشكل دارند. علاقه‌مند به سكوت و تمركز بوده و از ديد و بازديدهاي غيرمنتظره و ناگهاني بيزار هستند.

 

3. كارايي اين افراد در تنهايي بيشتر است. بزرگ‌ترين وحشت آنها اين است كه در يك جمع شلوغ قرار گيرند. ترس از آنكه فرديت خود را از دست بدهند، دارند و از فعاليت‌هاي انفرادي انرژي مي‌گيرند.

 

4. در بين انبوه مردم بودن آنها را خسته مي‌كند. بيشتر از دست خودشان عصباني مي‌شوند تا ديگران. معمولا كمرو هستند و درك كردن آنها ممكن است. اهل ايده و عقايد نو هستند.

 

5. شخصیت‌شان در خلوت و در جمع متفاوت است. مشتاق و احساساتي هستند اما معمولا احساسات‌شان را بيان نمي‌كنند. در جمع ناآشنا ساكت اما در جمع دوستان خود راحتند.

 

6. تمركزشان قوي است. براي تصميم‌گيري به زمان نياز دارند و قبل از حرف زدن فکر می‌کنند.

 

7. از در ميان گذاشتن اطلاعات شخصي خود با ديگران طفره مي‌روند.

 

برونگراها

 

پيشاهنگ‌هاي روشن‌پوش 

1- علاقه‌مند به وقايع پيرامون خود هستند.

 

2- عقيده خود را با عقايد ديگران مقايسه مي‌كنند.

 

3- روراست و معمولا پرحرف هستند.

 

4- اهل عمل و پيشقدمي در كارها هستند و خيلي اوقات نفر پيشاهنگ انجام يك كار مي‌شوند.

 

5- به‌سهولت دوستان جديدي يافته يا با يك گروه خود را وفق مي‌دهند.

 

6- افكار خود را بيان مي‌كنند.

 

7- علاقه‌مند به افراد جديد و برقراري ارتباط با آنها هستند.

 

8- تنهايي براي آنها بسيار آزاردهنده است.

 

9- از تعامل و ارتباط برقرار كردن با ديگران انرژي مي‌گيرند.

 

10- خوش‌مشرب بوده اما زياد احساساتي نيستند.

 

11- ريسك‌پذيرند و سريع تصميم مي‌گيرند، اجتماعي هستند، درك آنها آسان است و معاشرتي هستند.

 

12- پس از آنكه حرف خود را مي‌زنند به گفته خود مي‌انديشند، علاقه‌مند به كار گروهي، موسيقي با صداي بلند بوده و فعاليت‌هاي هيجان‌انگيز را بيشتر دوست دارند.

 

13- رنگ‌هاي روشن را بيشتر مي‌پسندند، بيشتر از اعمال ديگران خشمگين مي‌شوند تا خودشان، اطلاعات شخصي خود را به سادگي با ديگران قسمت مي‌كنند و معمولا فقط از روي تجارب زندگي خود درس مي‌گيرند و نه عبرت گرفتن از ديگران.

 

البته خصوصيات فوق هيچ ارتباطي با اعتمادبه‌نفس داشتن فرد برونگرا ندارد، يك برونگرا ممكن است اعتماد به نفس پاييني داشته باشد.

 

12 سؤالی که شخصیت شما را مشخص می‌کند

 

با انجام اين تست و نمره‌گذاري آن به‌راحتي متوجه مي‌شويد كه خودتان و همسرتان به كدام گروه تعلق داريد

 

1- دوست دارم هميشه آدم‌هاي زيادي دوروبرم باشند.

2- لبخند زدن به ديگران و بيرون رفتن با آنها و تفريح كردن با جمع را كار آساني مي‌دانم.

3- خودم را لزوما آدم اميدواري نمي‌دانم.

4- واقعا از صحبت كردن با ديگران لذت مي‌برم.

5- ترجيح مي‌دهم در جايي باشم كه فعاليت و شلوغي وجود داشته باشد.

6- معمولا ترجيح مي‌دهم كارها را به تنهايي انجام دهم.

7- اغلب احساس مي‌كنم كه پر از نيرو و انرژي هستم.

8- آدم بشاش و داراي روحيه بالايي هستم.

9- آدم خوش‌بيني نيستم.

10- زندگي من با سرعت طي مي‌شود.

11- شخص بسيار فعالي هستم.

12- ترجيح مي‌دهم راه خودم را بروم تا اينكه رهبر ديگران باشم.

 

هركدام از عبارت‌هاي زير را با دقت بخوانيد و به هر سؤال باتوجه به گزينه‌هاي كاملا موافق/ موافق/ بي‌تفاوت/ مخالف/ كاملا مخالف پاسخ دهيد.

همسر بهتر,انتخاب همسر,همسر آينده

 

پاسخنامه: باتوجه به گزينه‌اي كه انتخاب كرده‌ايد، نمره مربوط به گزينه خود را جلوي آن بنويسيد.

 

با ین تست همسر بهتری انتخاب می کنید

 

نمره دروني و بيروني بودن شما اينجاست

نمره از 12 تا 24: شما آدم درونگرايي هستيد،‌ تنهايي را بيشتر دوست داريد و دوست داريد كارهايتان را بدون حضور ديگران انجام دهيد.

 

نمره از 24 تا 48: شما نه كاملا درونگرا هستيد و نه كاملا برونگرا. بعضي وقت‌ها با جمع بودن را ترجيح مي‌دهيد و گاهي تنهايي، هرچه نمره‌تان بالاتر باشد برونگراتر هستيد.

 

نمره از 48 تا 60: شما آدم برونگرايي هستيد. با جمع بودن را دوست داريد و لذت می‌برید حتي كارهايي را كه مي‌شود تنهايي انجام داد با جمع انجام دهيد.

 

با انجام اين تست مي‌توانيد به برونگرا يا درونگرا بودن خود و خواستگارتان پي ببريد. شما خودتان جزو كدام گروه هستيد؟

 

اما اينها چه فرقي دارد؟

خب حالا كه متوجه شديد داراي كدام‌يك از ابعاد شخصيتي درونگرايي يا برونگرايي هستيد، بدانيد كه برونگرايي و درونگرايي در چند زمينه خيلي مهم زندگي كاربرد دارد:

 

1- انتخاب رشته تحصيلي: اگر از حالا شروع كرده‌ايد به خواندن كنكور سال بعد، خوب است يكي از عوامل انتخاب‌تان را بگذاريد همين نوع شخصيت. آدم‌هاي درونگرا به رشته‌هايي مثل ادبيات، بعضي از رشته‌هاي هنر و بعضي از رشته‌هاي آزمايشگاهي گرايش دارند. برعكس، آدم‌هاي برونگرا به رشته‌هايي مثل مهندسي‌هاي پردردسر، روانشناسي، علوم اجتماعي، انواع رشته‌هاي پزشكي، روزنامه‌نگاري و... ارتباط برقرار مي‌كنند.

 

2- انتخاب شغل: جور بودن شغل با تيپ شخصيت‌تان يكي از معيارهاي موفقيت در شغل‌تان است. آدم‌هاي برونگرا به شغل‌هايي كه بيشتر با مردم سروكار دارند، گرايش دارند؛ مثل فروشندگي، كار در بازار، كارهاي درماني و... برعكس درونگراها حتي اگر در رشته‌اي برونگرايانه هم تحصيل كرده باشند سراغ شغل‌هاي درونگرايانه مي‌روند؛ مثلا فردي كه معماري خوانده بيشتر دوست دارد كشيدن نقشه در خلوت را تجربه كند.

 

3- ازدواج: در ازدواج شناخت ابعاد شخصيتي طرف مقابل بسيار معيار مهمي است. برونگراها با درونگراها خيلي نمي‌سازند و برعكس. اين دیدگاه كه همسر آينده من بايد مكمل من باشد را كنار بگذاريد و دنبال مشابه خودتان بگرديد زيرا با يك فرد مشابه صحبت‌ها و فعاليت‌هاي بيشتري را مي‌توانيد انجام دهيد و لذت بيشتري در اوقات فراغت خود با هم مي‌بريد.

منبع:مجله ایده آل

 عکسهای جالب,عکسهای جذاب تصاویر جذاب و دیدنی روز - جمعه 25 بهمن

 

 

 

جالبترین عکسهای روز (107 عکس)

 

جالبترین عکسهای روز (107 عکس)

 

جالبترین عکسهای روز (107 عکس)

 

جالبترین عکسهای روز (107 عکس)

 

بقیه تصاویر در ادامه مطلب

 

 


ادامه مطلب

زنان و آسیب های پس از طلاق در زندگی آنان

 زنان و آسیب های پس از طلاق در زندگی آنان

زنان و آسیب های پس از طلاق در زندگی آنان
دو اتفاق در زندگی، بسیار مهم و هیجان ناشی از آن، ماندگار است: یکی ازدواج و دیگری طلاق، به‌خصوص آسیب‌های ناشی از جدایی که برای زنان بیش‌تر از مردان است.

 طلاق

۱)ترس از آینده: این که پس از جدایی، چه اتفاقی برای فرد خواهد افتاد؛ این که آیا تا آخر عمر تنها می‌ماند؟ آیا دوباره موقعیت ازدواج پیدا خواهد کرد؟ سرپرست مالی او چه کسی خواهد بود؟ به‌خصوص برای خانم‌هایی که دارای فرزند هستند.

۲)احساس گناه: فرد گاهی خود را مقصر از هم پاشیده شدن زندگی خود، دیگری و فرزندان‌اش می‌داند و شروع به نشخوار کردن افکار منفی می‌کند و مدام به دنبال مقصر می‌گردد؛ گاهی نیز از طلاق گرفتن خود پیشمان می‌شود.

۳)مشکلات اقتصادی: از آن‌جایی که برخی از این زنان، موفق به گرفتن نفقه و مهریه‌ی خود نمی‌شوند، مهم‍‌ترین آسیب را خواهند دید. اگر زنی طلاق بگیرد و سطح سواد، مهارت‌های اجتماعی و حرفه‌ای او پایین باشد، بسیار در معرض خطر خواهد بود.

۴)انزوای اجتماعی و آشفتگی هویت اجتماعی فرد: فرد مطلقه دارای جایگاه ویژه‌ای است، زیرا نه مجرد است و نه متاهل! و از آن‌جایی که بیش‌تر این افراد، شخص همدل و همراهی ندارند، بیش‌تر احساس تنهایی می‌کنند. داشتن خانواده، به فرد هویت اجتماعی می‌دهد، اما متاسفانه به دلیل برخی باورهای غلط و نگاه‌های نادرست، برچسب‌های منفی که به این افراد زده می‌شود، بیش‌تر آنان را منزوی می‌کند.

۵)مشکلات روحی و جسمی: اوایل جدایی؛ فرد دچار خشم و احساس ناامیدی و سردرگمی زیادی خواهد بود. حتی این فرد قبل از جدایی نیز سیل انبوهی از استرس‌ها و اضطراب‌های ناشی از فضایی منفی و پرتنش را تحمل کرده و سپس جدا شده و این حالات روانی، در تمام لایه‌های جسمی و روانی او رسوخ کرده است. غم و اندوه، عمیق‌ترین احساساتی است که این افراد، تجربه می‌کنند، اما بیش‌تر مواقع، این علامت‌ها را نادیده می‌گیرند که در نهایت، منجر به بیماری‌های جسمی می‌شود.

۶)دوگانگی نقش: آسیب‌های ناشی از طلاق برای زنانی که دارای فرزند هستند، بیش‌تر است. وقتی مادری حضانت فرزند خود را بر عهده می‌گیرد، باید هم نقش مادر و هم نقش پدر را بازی کند، یعنی محبت مادری را در کنار اقتدار پدری قرار دهد تا فرزندش از این برهه، به سلامت عبور کند. این مشکل بزرگی است که نیاز به مهارت دارد. همچنین در این میان، تامین مخارج مالی فرزندان نیز مطرح است که بار سنگینی بر دوش زنان مطلقه خواهد بود.

۷)کاهش رضایت از زندگی: رضایت از زندگی، از چند بعد بررسی می‌شود؛ این که شما چه کسی هستید و شرایط مالی، روابط اجتماعی و جایگاه شما در اجتماع چیست، زنانی که طلاق می‌گیرند، اصولا رضایت چندانی نسبت به این موارد ندارند.

در آخر، به خانواده‌ی این زنان توصیه می‌شود که مشکلات آنان را دامن نزنند و با مقصر دانستن دخترشان و مقایسه‌ی او با دیگران-به‌خصوص وقتی ازدواج او به انتخاب خودش بوده و حالا منجر به جدایی شده-او را سرزنش نکنند و در انتخاب، ناتوان نبینند. باید بپذیرید که این جدایی به هر دلیلی باشد، فرد جدا شده، حادثه‌ی بدی را پشت سر گذاشته و فشارهای زیادی را تحمل کرده است. کم‌ترین کار، همدلی با اوست. خانواده‌ها باید کمک کنند تا آنان انگیزه‌های خود را بشناسید و با اعتماد به نفس، به یادگیری مهارت‌های جدید بپردازید. کسب مهارت، برای پشتیبانی زندگی پس از جدایی، مورد مهمی در سلامت روانی فرد است. خانواده‌ها باید به دختران‌شان کمک کنند تا یاد بگیرند چگونه در اجتماع، حضور پیدا کنند تا کم‌تر آسیب ببینند و باید حامی آنان باشند.

فردی که در فرآیند جدایی از همسرش قرار دارد، چندین مرحله را طی می‌کند: در ابتدا از دست خود و همسرش، عصبانی خشمگین است و بعد، وارد مرحله‌ی اندوه و سوگ می‌شود. معمولا بازسازی و پذیرفتن این واقعیت، بستگی به فاکتورهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، تحصیلی و حمایتی خانواده‌ها دارد که بین سه تا شش ماه زمان می‌برد تا فرد مطلقه نقش خود را بپذیرد. در صورتی که این فاکتورها مهیا نباشد، ممکن است این فرد با این اندوه، یک عمر زندگی کند.

چرا جوانان نسبت به ازدواج بی میل هستند؟ (عکس)

 چرا جوانان نسبت به ازدواج بی میل هستند؟ (عکس)

چرا جوانان نسبت به ازدواج بی میل هستند؟ (عکس)
دکتر امان‌الله قرایی‌مقدم افزود: برخی دختران متاسفانه به راحتی روابط نامتعارف با پسران دارند که با این کار نه تنها به خود بلکه به دختران عفیف و پاکدامن نیز خیانت می‌کنند، چرا که با این کارشان، باعث بدبینی پسران به دختران می‌شوند.

وی با بیان اینکه این دختران زندگی مشترک موفقی نخواهند داشت، تصریح کرد: آنان همواره شوهر خود را با دوست پسرشان مقایسه می‌کنند علاوه بر آن امکان دارد حتی پس از ازدواج به برقراری رابطه نامشروع با مردان دیگر روی بیاورند که نتیجه این کار، طلاق و ابتلا به انواع آسیب‌های اجتماعی است.
 
چرا جوانان نسبت به ازدواج بی میل هستند؟ (عکس)
 
وی با اشاره به دلایل طلاق در کشور، همچنین اظهار کرد: رابطه نامشروع مردان با زنان حتی پس از ازدواج و ناتوانی جنسی، از دلایل بروز طلاق در ایران است.

وی تجرد‌گرایی برخی دختران را یکی دیگر از دلایل بدبینی پسران به آنان دانست و گفت: بسیاری از دختران خانه پدری خود را رها می‌کنند و در خانه اجاره‌ای ساکن می‌شوند. این کار ضربه عمیقی به بنیان خانواده می‌زند و چنین دخترانی برچسب داشتن رابطه با پسران را می‌خورند و همین انگ یکی دیگر از دلایل افزایش سن ازدواج در کشور است.
 
چرا جوانان نسبت به ازدواج بی میل هستند؟ (عکس)
 
وی درباره دلایل کاهش سن روابط پیش از ازدواج، گفت: دسترسی به فیلم‌های مستهجن در قالب لوح فشرده، اینترنت و چت کردن باعث کاهش سن بلوغ جنسی شده است. کاهش سن بلوغ جنسی، دسترسی به رسانه‌های بیگانه و نوع ارتباط گروه همسالان موجب شده که رابطه با جنس مخالف در برخی گروه‌ها به نوعی مد تبدیل شود؛‌ به گونه‌ای که اگر دختری دوست پسر نداشته باشد، برای او کسر شان محسوب می‌شود.

هله هوله های سالم برای بچه ها

 

هله هوله های سالم برای بچه ها

دسته بندی » تغذیه و تناسب اندام
هله هوله های سالم برای بچه ها

وقتی کودک از دوران شیرخوارگی و نوپایی به سنین خردسالی می رسد، اشتهای او به خوردن خوراکی ها و تنقلات رنگارنگ زیاد می شود.

در واقع دوست دارد که غذاها و تنقلاتی که می خورد از نظر طعم، رنگ، ظاهر و بو متنوع باشد. اینجاست که پای تنقلات صنعتی به میان می آید.

نگرانی اصلی مادران جوان هم، میل زیاد کودکان به مصرف این نوع تنقلات است. هرچند مادر بتواند در محیط خانه کودک را به خوردن تنقلات سالم تشویق کند، اما به محض ورود او به مهد یا مدرسه و با دیدن این نوع تنقلات در دست دوستان یا در بوفه مدارس اشتهای او تحریک و ترغیب به مصرف این تنقلات می شود.

در این میان برخی مادران جوان به این تصور که تنقلاتی چون چیپس، پفک، ویفر، شکلات و... می تواند برای مدتی کودک را ساکت و خوشحال سازد، بی توجه به عوارض این نوع محصولات آن را براحتی در اختیار کودک دلبندشان قرار می دهند، اما در مقابل مادران متعهد و مسوولیت پذیری هم هستند که با ارائه راهکارهای صحیح و مناسب، تغذیه کودک خود را در جهت مثبت هدایت می کنند. اما تنقلات صنعتی چه مضراتی دارد وچه خوراکی هایی را می توانیم جایگزین آنها کنیم؟

● مضرات تنقلات صنعتی

چیپس، پفک، انواع اسنک ها، ویفرها، شکلات ها و... همگی از جمله تنقلات فانتزی غیر ضروری است که به جهت دارا بودن نمک، روغن، مواد طعم دهنده، رنگ دهنده، مواد شیرین و نگه​دارنده برای کودکان محدودیت مصرف دارد.

نمک زیاد این محصولات سبب آسیب به کلیه ها، تغییر ذائقه کودک به شورخواری، تجمع آب در بدن، تورم و پرفشاری خون خواهد شد. رنگ های به کاررفته باعث بروز اختلالات رفتاری، اضطراب، تندخویی و حساسیت شده و روغن های چند بار مصرف سرخ کردنی طی حرارت های بالا با ایجاد رادیکال های آزاد پراکسید، مواد سرطان زایی را ایجاد می کند که مصرف دراز مدت آن سبب ابتلای مصرف کننده به انواعی از سرطان ها می شود.

از طرفی طی برشته یا سرخ شدن محصولات حاوی کربوهیدرات نظیر چیپس، بیسکویت، کلوچه و... ماده ای سمی به نام آکریلامید تولید می شود که سبب تضعیف سیستم ایمنی، افزایش بیماری های عفونی، ناباروری، سقط جنین، تغییر رفتارهای جنسی و... می شود.

سوءجذب و سوءتغذیه ناشی از مصرف این تنقلات نیز می تواند منجر به کم خونی، کوتاهی قد، پوکی استخوان و ریزش مو بخصوص در کودکان در حال رشد شود. مواد شیرین نیز باعث تنبلی لوزالمعده و بروز دیابت و عوارض ناشی ازچاقی می شود.

● تنقلات سالم کدام​ است؟

برگه هلو، زردآلو و قیسی یکی از خوشمزه ترین تنقلات سالم به شمار می رود. برگه ها به دلیل طعم شیرین و مزه متنوع جایگزین مناسب پاستیل، تافی و آبنبات های نرم است.

برگه زردآلو، سرشار از ویتامین A بوده و به رشد مطلوب اطفال کمک کرده و باعث تقویت بینایی می شود. هرچه این برگه نارنجی تر باشد درصد بتاکاروتن (ویتامینA) آن بیشتر است. برگه قیسی از زردآلو کم شیرین تر و کوچک تر بوده و به دلیل آنتی اکسیدان و ویتامین های گروه B برای رفع ناآرامی و بی خوابی کودک مفید است. برگه هلو هم به رفع عطش کمک کرده، اشتها آور خوبی است و سموم بدن را دفع می کند.

● آلو؛ سرشار از ویتامین B

آلوبرقانی، آلو زرد، آلو سیاه، آلو بخارا و آلوچه جنگلی خشک شده یا تازه، جایگزین مناسب لواشک های صنعتی است. آلو بخارا و برقانی، صفرا را دفع، کبد را تقویت و خون را تصفیه می کند و ​جوش ها را التیام می بخشد و از عوارض کم خونی می کاهد. آلو جنگلی، ترش و ملس بوده، ملین و ادرارآور خوبی است، گرمی خوراکی ها را رفع می کند، کلیه ها را شستشو می دهد و از پرفشاری خون می کاهد. آلو سیاه مسکّن حرارت درونی و حالت تهوع و سرگیجه است، در رفع خارش بدن موثر و سم زدای خوبی است. بهترین آلوها، آلوی سیاه و برقانی است که ویتامین B زیادی دار​د.

● کشمش، از بین برنده سوءهاضمه

سطح این نوع میوه خشک را می توانید با مقداری کاکائوی نرم شده پوشش دهید و آن را جایگزین انواع شکلات های اسانس دار و اسمارتیز کنید.

مویز حبه های درشت خشک شده انگور سیاه و کشمش حبه های انگور سبز است. مویز تهیه شده از انگور شاهانی و قرمز خواص بیشتری دارد و پرخاصیت ترین آن انواع پرگوشت، کم دانه یا بی دانه آن است.

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان بوده، از غلظت خون می کاهد، رگ​ها را گشاد می کند، برای رفع سوء هاضمه مفید بوده و ضدآلرژی و تقویت کننده سیستم ایمنی است.

در مقایسه با مویز، کشمش خواص کمتری دارد و برای مادران شیرده، سالمندان و کودکان در حال رشد مفید است.

● کنجد و شاهدانه استخوان ها را تقویت می کند

این دانه ها جایگزین تنقلات شیرین است. آنها را خام تهیه و در منزل برشته کنید. این دانه های پرکالری نیرو را تقویت کرده، به واسطه فسفر زیاد برای آرامش اعصاب مفید و تقویت کننده حافظه است، اسیدفولیک و منیزیم بدن را تامین می کند و به سبب کلسیم فراوان باعث استحکام استخوان های در حال رشد می شو​د.

همچنین ذرت بوداده جایگزین مناسبی برای انواع اسنک است. ذرت غنی ازویتامین های گروه B بوده و به علت داشتن گوگرد، آهن و کلسیم به تقویت موها و ناخن ها کمک می کند. برای تنوع در طعم این محصول آن را با مقدار کمی کره حیوانی تهیه کنید.

● توصیه ها

۱ ـ برگه ها را از اماکن معتبر خریداری و آنهایی را که در بسته بندی های بهداشتی و دارای مجوز بهداشت است، انتخاب کنید. اغلب برگه های فله ای با مواد شیمیایی گوگرددار به صورت غیربهداشتی خشک شده و به دلیل سطح چسبنده اغلب آلوده به گرد و غبار و فضولات پرندگان و حشرات موذی است.

۲ ـ از خرید انواع آلوهای فرآوری شده و فله ای خودداری کنید؛ آلوهای فرآوری شده حاوی نمک و مواد رنگی زیادی بوده و آلرژی زاست.

۳ ـ میزان کالری اغلب میوه های خشک بخصوص کشمش و مویز بالاست؛ در مصرف آن حد تعادل را رعایت کنید.

۴ـ کنجد و شاهدانه به دلیل دارا بودن روغن های گیاهی، بسیار فسادپذیر بوده و رطوبت زیاد موجب کپک زدگی آنها می شود؛ از نگهداری طولانی مدت این دانه ها اجتناب کنید.***

منبع:aftabnews.ir


چای سبزتان را پر خواص کنید

 

چای سبزتان را پر خواص کنید !

دسته بندی » تغذیه و تناسب اندام
چای سبزتان را پر خواص کنید !

چای سبز می تواند تاثیر مثبتی در لاغری افراد به خصوص افراد باردار داشته باشد و همچنین در افزودن لیمو به چای می تواند خاصیت ضد سرطانی آن را افزایش دهد.

ریختن آب لیمو در چای سبز باعث پیشگیری از بیماری های زیادی می شود و همچنین برای افراد باردار هم مفید است به همین دلیل توصیه‌هایی در خصوص زمان مصرف آن می شود.

دکتر نیستانی متخصص تغذیه گفت: ریختن آب لیمو در چای سبز باعث افزایش خواص سودمند این نوع چای می‌شود.

وی افزود: آب لیمو در چای سبز باعث پیشگیری از بیماری های قلبی و سرطان و دیابت می شود.

وی اظهار داشت: ویتامین c موجود در آب لیمو باعث خارج شدن مواد آنتی اکسیدان از برگ های چای سبز می شود.

وی ادامه داد: چای سبز می تواند تاثیر مثبتی در لاغری افراد به خصوص افراد باردار داشته باشد و همچنین در افزودن لیمو به چای می تواند خاصیت ضد سرطانی آن را افزایش دهد.

وی خاطر نشان کرد: توصیه می شود زمانی که چای خنک شده است از آب لیمو استفاده شود تا ویتامین c موجود در آب لیمو در اثر گرمای چای تخریب نشود.

منبع:asriran.com


تناسب اندام سریع

 

 

تناسب اندام سریع

اگر شما اضافه وزن ندارید، ممکن است مایل باشید عضلات ران ها و شکم تان را تقویت کنید تا زیباشوید. شما می توانید یک شکم سفت و عضلانی داشته باشید، فقط اگر به مدت شش یا هشت هفته ورزش های ساده ی آیروبیک (AEROBIC) مثل پیاده روی و دوچرخه سواری را انجام دهید.

 

این نکته را در نظر داشته باشید که برای داشتن یک بدن زیبا حتماً نیازی ندارید که عضو باشگاه خاصی باشید یا از دستگاه های ورزشی استفاده کنید. ورزش باید جزئی از زندگی روزمره ی شما باشد.

 

ورزش منظم علاوه بر آثار مفیدی که روی وزن و سیستم قلبی- عروقی شما دارد، می تواند موجب شکل دادن و تناسب اندام شما هم شود.

 

داشتن یک اندام زیبا احساس خوبی به شما می دهد و سبب می شود کار خود را بهتر انجام دهید، انرژی بیشتری برای انجام کارها داشته باشید و در عین حال بسیاری از استرس های موجود در محیط کاری را هم کم می کند. 

در اینجا ما به بعضی از ورزش هایی که به تناسب اندام شما کمک می کنند، اشاره می کنیم.

 

دراز و نشست

 

برای اینکه یک شکم صاف و عضلانی داشته باشید، توصیه می کنیم روزانه ۳۰ عدد دراز و نشست بروید. به این صورت که روی زمین به پشت دراز بکشید و گودی کمر خود را کاملاً به زمین بچسبانید. دست های خود را پشت سر بگذارید و سپس بدون اینکه به گردن خود فشار آورید و کمرتان از زمین جدا شود، شانه های خود را از زمین بلند کنید. 

ورزش های ایروبیک

 

همان طور که می دانید این گونه ورزش ها برای تقویت سیستم قلبی-عروقی و همچنین کاهش وزن مناسب است. از جمله ی این ورزش ها می توان به پیاده روی تند، دویدن ، طناب زدن، دوچرخه سواری و شنا اشاره کرد.

 

پیاده روی

 

ساده ترین نوع ورزش است. این نوع ورزش موجب سلامت نگاه داشتن قلب و ریه ی شما می شود.همچنین به کاهش کلسترول خون، کمک می کند و از استئوپروز یا پوکی استخوان در افراد سالمند جلوگیری می کند.

 

پیاده روی روی زمین صاف، حتی برای افرادی که درد زانو یا کمر دارند هم مناسب است و فشار نامناسبی روی مفاصل آنها وارد نمی کند.پیاده روی در کنار ساحل و روی شن موجب شکل دادن به عضلات ساق پا می شود.پیاده روی بر روی زمین شیب دار، علاوه بر زیبا ساختن عضلات ساق، سبب خوش فرم شدن عضلات ران هم می شود.

 

اگر مفاصل شما سالم هستند و شرایط بدنی شما اجازه می دهد، سعی کنید به نرمی بدوید. دویدن موجب می شود عضلات شما سریع تر و بهتر فرم بگیرند. سعی کنید با یکی دو تا از دوستانتان بدوید، چون این کار شما را برای دویدن بیشتر تحریک می کند.

 

 

ورزش کمر

 

این ورزش سبب باریک کردن کمر و شکل دادن به عضلات لگن شما می شود. پاهای خود را کمی بیشتر از عرض شانه ها باز کنید. دست راست خود را به سمت بالا ببرید و به سمت چپ خم شوید. سپس این کار را در جهت عکس انجام دهید. این کار را تا جایی که قدرت و تحمل دارید، تکرار کنید. 

خم شدن از ناحیه کمر

 

این کار موجب باریک شدن کمر، شکل دادن به عضلات لگن و داخل ران ها و قدرتمند کردن ساق پاها می شود. یک پای خود را از سطح زمین بالاتر بگذارید، به طوری که حداقل با پای دیگر شما یک زاویه ۹۰ درجه داشته باشد. سپس در حالی که از ناحیه ی کمر خم می شوید، سعی کنید با دست نوک انگشتان پای خود را بگیرید. زانوهای شما نباید در این حرکت خم شوند. 

نکات مهم قبل و بعد از شروع ورزش

 

یادتان باشد که قبل از انجام حرکات ورزشی خصوصاً حرکات کششی، ابتدا باید بدن خود را گرم کنید. گرم کردن بدن موجب می شود که جریان خون کم کم در عضلاتی که ورزش می کنند، زیاد شود و در نتیجه از آسیب عضلات جلوگیری می کند.

 

توصیه می شود برای جلوگیری از آسیب عضلانی، قبل و بعد از ورزش از حرکات کششی استفاده شود. این کار حتی دردهای عضلانی بعد از ورزش را هم کاهش می دهد. حرکات کششی را انجام دهید و هر کدام از حرکات و کشش ها را به مدت ۳۰ ثانیه نگه دارید.هنگام انجام این حرکات حتماً نفس های عمیق بکشید تا اکسیژن کافی در دسترس عضلات قرار گیرد. 

قبل از انجام ورزش، این حرکات را برای گرم کردن بدن خود انجام دهید:

 

مانند یک گربه دست ها و پاهای خود را بکشید و به مدت ۳۰ ثانیه نگه دارید. بعد از اتمام ورزش هم برای اینکه بتوانید دمای بدن خود و ضربان قلب را به حالت عادی برگردانید، باز این حرکات کششی را انجام دهید. این حرکات از گرفتگی عضلات و ایجاد درد بعد از ورزش جلوگیری می کنند.نفس کشیدن را هنگام حرکات کششی فراموش نکنید. 

چه مقدار و چه مواقعی ورزش کنیم؟

 

هرچه بیشتر و هر زمان که می توانید، ورزش کنید. شما می توانید ۴-۳ مرتبه در هفته وهر بار به مدت نیم تا یک ساعت و یا حتی اگر می توانید بیشتر، ورزش کنید.

 

اگر اضافه وزن دارید، هفته ای ۵ بار و هر بار ۴۵ دقیقه ورزش های آیروبیک را انجام دهید. کمتر ازاین میزان، برای کاهش وزن فایده ای ندارد. ورزش آیروبیک را متناسب با سن و شرایط بدنی خودتان انتخاب کنید. بعضی ها قادر هستند بدوند یا دوچرخه سواری کنند و بعضی فقط می توانند پیاده روی کنند. 

برنامه ریزی برای موفقیت

 

همیشه باید برای هدفی که دارید، برنامه ریزی داشته باشید و این برنامه ریزی باید بلند مدت باشد.باید بدانید هدف شما کاهش وزن است یا اینکه شما اضافه وزن ندارید و می خواهید اندامی زیبا داشته باشید.یادتان باشد برای رسیدن به چنین اهدافی باید شیوه ی زندگی و تغذیه ی خود را عوض کنید.اینها اهدافی بلند مدت هستند و شما نباید انتظار داشته باشید که خیلی زود به این اهداف برسید.

 

شاید تغییرات آن قدر اندک باشند که شما را ناامید کنند، ولی اگر برنامه داشته باشید، این را بدانید که با همین تغییرات اندک است که به اهداف بزرگ خود دست می یابید.


شگردهای سفر کم هزینه

 

شگردهای سفر کم هزینه

دسته بندی » اجتماع و اقتصاد
شگردهای سفر کم هزینه

برخی کم کردن هزینه‌های سفر را با سفرهای ارزان قیمت که سبب آزردگی‌های فراوان می‌شود، اشتباه می‌گیرند. نیازی نیست به قیمت از بین رفتن راحتی و آسایش خود و خانواده‌تان ارزان‌تر سفر کنید. کافی است با به کار بردن تعدادی راهکار ساده هم ارزان‌تر سفر کنید و هم در آسایش باشید. در اینجا به برخی از این راهکارها اشاره می‌شود.

از خبرنامه‌های الکترونیکی بهره ببرید

بسیاری از آژانس‌های مسافرتی و برگزارکنندگان تور ‌هنگام کم بودن تعداد مسافران که به اصطلاح آن را «بسته نشدن تور» می‌خوانند، اقدام به فروش تورهای مسافرتی در لحظه آخر به قیمت‌های بسیار ارزان می‌کنند. کافی است با عضو شدن در تارنماهای این آژانس‌ها و شبکه‌های اجتماعی آنان از این تخفیف‌ها مطلع شده و براحتی اقدام به خرید بسته مسافرتی در روزهای نزدیک به عزیمت کنید.

این تخفیف‌ها درخصوص پروازها نیز بسیار اتفاق می‌افتد. به‌عنوان مثال پروازهایی که در ساعات اولیه روز و یا نیمه‌شب هستند، معمولا در لحظه آخر با قیمت‌هایی بسیار پایین‌تر، حتی گاه نیم بها نیز فروخته می‌شوند. پس استفاده از این تخفیف‌ها را از دست ندهید.

سفر در فصل رکود

اگر زمان سفرتان محدود به عواملی چون تعطیلات رسمی، مدرسه کودکان، مرخصی از محل کار و... نیست و این امکان را دارید که خود تصمیم بگیرید ‌کی به مسافرت بروید، بهتر است به جای فصل رونق، در طول فصل خلوتی و رکود به مقصد مورد نظرتان سفر کنید. سفر در طول فصل رکود شرایط استفاده از تمامی امکانات سفر، چون مراکز اقامتی، رستوران‌ها و کافه‌ها، وسایل حمل و نقل، و ورودیه‌ها را با قیمتی ارزان تر برایتان فراهم می‌آورد.

استفاده از تورهای رایگان درون‌شهری: در بسیاری از مقاصد شهری ‌هنگام رویدادهای خاص فرهنگی، مذهبی، سیاسی، ملی و...، تورهای گشت درون شهری جهت نمایش جاذبه‌های گردشگری شهرها برگزار می‌شود. کافی است پیش از عزیمت از نگاهی به تقویم مقصد مورد نظر خود بیندازید تا بسادگی بتوانید در یکی از این تورها ثبت‌نام کنید.

 راهکارهایی دیگر
 بهتر است برای کم کردن هزینه‌ها به جای اجاره ماشین در مقصد، که معمولا بسیار هزینه بر است، از تاکسی استفاده کنید.

 در مراکز اقامتی زیاد سختگیر نباشید، نیازی نیست چشم‌انداز اتاقتان حتما منظره‌ای ویژه‌ به شما نمایش دهد. کافی است تنها اتاقی راحت اجاره کنید تا در طول سفر به آسانی در آن استراحت و تجدید قوا کنید.

 در طول سفر به تبلیغات اهمیت دهید. بسیاری از مراکز تفریحی و رستوران‌های تازه تاسیس تخفیفات ویژه‌ای را در کنار خدمات عالی به مشتریان ارائه می‌دهند.

 در طول سفر برای تماس با اعضای خانواده و دوستان، می‌توانید به جای استفاده از خدمات تلفن مقصد، از طریق اینترنت که معمولا در همه جا رایگان در اختیار مسافران قرار دارد، بهره بگیرید و با استفاده از نرم‌افزارهای موجود براحتی از طریق اینترنت تماس تلفنی برقرار کنید.

منبع: jamejamonline.ir

اینها را در خیابان های تهران دیده اید؟ +عکس

 

اینها را در خیابان های تهران دیده اید؟ +عکس

دسته بندی » اجتماع و اقتصاد
اینها را در خیابان های تهران دیده اید؟ +عکسش

ایسنا: این هنر در کشور ها و ملل گوناگون ،انواع و دلایل وجودی و استفاده های مختلفی یافته و راه های بسیاری پیموده است.یکی از مهمترین و به یاد ماندنی ترین ریشه های ارزشی این هنر در نقاشی های دیواری , انقلاب مکزیک و آثار سه بزرگ – « دیگو ریورا»، « خوزه کلمنته اروسکو» و « دیوید آلفرو سیکوئروس » به چشم می خورد. کسانی که اثر گرافیتی (نوشتاری یا نمایشی ) از خود به جا می گذارند برای کار خود دلایل متفاوتی دارند و یکی از مهمترین این اهداف بیان تاثیری است که زندگی شهری در آنان به وجود اورده است . هنرمند گرافیتی از شهر چیز هایی می گیرد و به آن چیزی باز پس می دهد.

نقاش گرافیتی , مثل بسیاری از پیشروان هنر, از زمینه واقعی شهری برای بیان و ایجاد تاثیر استفاده می کند در حالی که تبلیغات شرکت ها و بانک های بزرگ و محصولات مصرفی به صورت وسیع به شکل بیل بورد و تابلوهای دیواری و روی بدنه وسایل نقلیه عمومی شهری همه جا را پر کرده است . گرافیتی ارتباطی است پیشرو از سوی هنر مند با قشر وسیعی از افراد اجتماع به عنوان مردم عادی و مسئولان اجرایی شهری . ناگفته نماند که در همه جا عده بسیاری از مردم کشیدن گرافیتی را عملی زشت و نا هنجار می دانند.



کلمات کلیدی : خیابان تهران نقاشی دیواری هنرمند 

بزرگ ترین ظلم بر سر مردم ایران همین صف بن کالا است

 

بزرگ ترین ظلم بر سر مردم ایران همین صف بن کالا است

دسته بندی » اجتماع و اقتصاد
بزرگ ترین ظلم بر سر مردم ایران همین صف بن کالا است

چند روزی است مردم مسخره ی مسئولین هستند

آنهایی که خود شتر مرغ بریان می خورند کارگران را بر این ور و آن ور می کشند

شمشیر برنده علی گردن مسئولین ایران راخواهد زد

کارگرانی که هر وقت درخواست مرخصی داشتند توهین شنیده اند و مسخره شده اند از سوی کارفرما، چگونه باید برای دریافت بن کالا و مرغ و تخم مرغ مرخصی بگیرند؟

چرا باید زن و بچه شان و پدر مادرشان آواره صف ها شوند؟

چرا باید بعد از ۶ ساعت صف ایستادن مرغ تمام شود و اعلام کنند آقا تشریف ببرید پس فردا بیاید؟

چرا در بانک های اطلاعاتی که دارند به واجدین بن و سهام واریز نمی کنند؟

یک نفر مرغ خور نیست و گوشت می خواهد تکلیفش چیست؟

پیرزن ها و بی سواد ها که نمی توانند پیامک کنند و به اصطلاح ستاره ۷۹۹ مربع کارت ملی بزنند چطور؟

لعنت بر کسی که این طور ظالمانه طرح هایی که مربوط به عام مردم می شود را رهبری می کند

بی خردها ظاهرا خبر ندارید که با یک کلیک می توان سهم هر کس را به کارتش انتقال داد

صف های طولانی زیر برف برای دریافت مرغ و تخم مرغ. اگر حقشان بود چرا در کارت آنها واریز نشد؟

دسته بندی کردن مردم بزرگ ترین ظلم و باعث خجالت مردم است

این قصه پایان ندارد…. صف صف صف صف/تا ابد در صف

صف مردن صف زاییدن  صف شیر صف نان صف سهام عدالت

********

 عکس عجيب از تلاش یک زن برای دریافت سبدکالا

در متن زیر تصاویر جالب و خنده دار از صف طولانی سبد کالا رو براوتن گذاشتم.

عکس های خنده دار از صف طولانی سبد کالا...فقر تا این اندازه

عکس های خنده دار از صف طولانی سبد کالا...فقر تا این اندازه

عکس های خنده دار از صف طولانی سبد کالا...فقر تا این اندازه

تصاویری عجیب از زد و خورد زنان در صف توزیع سبد کالا در شیراز!

کتک کاری باحال زنان شیرازی برای گرفتن سبد کالا

کتک کاری باحال زنان شیرازی برای گرفتن سبد کالا

کتک کاری باحال زنان شیرازی برای گرفتن سبد کالا



کلمات کلیدی : بزرگ ترین ظلم بر سر مردم ایران ظلم بر سر مردم ایران 

ضرب المثل سر و کيسه کردن

 

ضرب المثل سر و کيسه کردن, ضرب المثل

اين ضرب المثل را در اصطلاح عوام سرکيسه کردن هم گفته مي شود. در معني و مفهوم استعاره اي کنايه از اين است که تمام موجودي و مايملک کسي را از او گرفته باشند.

 

امروزه اين اصطلاح در محيط قمارخانه و قماربازي بيشتر مصطلح است و به افرادي که تمام موجودي را باخته باشند اصطلاحاً ميگويند: فلاني را سرکيسه کردند. البته در مورد افراد ساده لوح هم که بر اثر زبان بازي اشخاص دغلباز و فريبکار همه چيز را از دست بدهند اين ضرب المثل از باب استشهاد و تمثيل به کار برده مي شود. اما ريشه اين مثل سائر و رايج:

 

امروز در اکثر خانه ها حمام خصوصي وجود دارد. حمامهاي عمومي هم اکثراً داراي دوش است و افرادي که به حمام ميروند فقط کيسه مي کشند و صابون ميزنند؛ ولي سابقاً که دوش و وان معمول نبود، حمام شهرها و دهات ايران کلاً خزينه داشت و کسي که به حمام ميرفت پس از کيسه کشي و صابون زدن داخل خزينه مي شد و بدن را ظاهراً شستشو ميداد.

 

به علاوه در عصر حاضر سرتراشي و ريش تراشي اشکالي ندارد، زيرا هر به چند روز و يا هر روز ريش را در خانه ميتراشند و اقلاً ماهي يکبار به آرايشگاه مي روند و سر و گردن را اصلاح مي کنند اما در ادوار گذشته که وسائل نظافت و آرايش و پيرايش تا اين اندازه موجود نبود اکثراً کيسه کشي و سرتراشي در ضمن حمام مي شد. يعني دلاک حمام بدواً سر حمام گيرنده را کلاً يا بعضاً  مي تراشيد.

 

آنگاه وي را کيسه ميکشيد و صابون ميزد تا موي اضافي و چرکهاي بدن به کلي زدوده شود و شتشوي کامل به عمل آيد؛ زيرا در عرف عقايد گذشتگان اصطلاح "سر و کيسه کردن" شستشوي کامل تلقي مي شد و هر کس اين دو کار را توأماً انجام ميداد، آنچنان پاک و پاکيزه مي شد که به زعم خودش تا يک هفته احتياج به تجديد نظافت و پاکيزگي نداشت.

 

اگر چه امروزه عمل سر و کيسه کردن در تمام شهرها و غالب روستاهاي ايران مورد استعمال ندارد، ولي معني استعاره اي آن باقي مانده است و مخصوصاً در اصطلاحات عاميانه رواج کامل دارد.
منبع:farhangsara.com

کاریکاتور ولنتاین

 

کاریکاتور ولنتاین, تصاویر خنده دار, ولنتاین

کاریکاتور ولنتاین

 

کاریکاتور ولنتاین, تصاویر خنده دار, ولنتاین

کاریکاتور ولنتاین

 

کاریکاتور ولنتاین, تصاویر خنده دار, ولنتاین

کاریکاتور ولنتاین

 

کاریکاتور ولنتاین, تصاویر خنده دار, ولنتاین

کاریکاتور ولنتاین

 

کاریکاتور ولنتاین, تصاویر خنده دار, ولنتاین

کاریکاتور ولنتاین

 

کاریکاتور ولنتاین, تصاویر خنده دار, ولنتاین

کاریکاتور ولنتاین

 

کاریکاتور ولنتاین, تصاویر خنده دار, ولنتاین

کاریکاتور ولنتاین

 

کاریکاتور ولنتاین, تصاویر خنده دار, ولنتاین

کاریکاتور ولنتاین

 

کاریکاتور ولنتاین, تصاویر خنده دار, ولنتاین

کاریکاتور ولنتاین

 

کاریکاتور ولنتاین, تصاویر خنده دار, ولنتاین

کاریکاتور ولنتاین

 

کاریکاتور ولنتاین, تصاویر خنده دار, ولنتاین

کاریکاتور ولنتاین

 

کاریکاتور ولنتاین, تصاویر خنده دار, ولنتاین

کاریکاتور ولنتاین

بازی لری تیلا چق چق

 

بازی لری تیلا چق چق,بازیهای لری,بازیهای محلی,بازیهای سنتی

 تیلا = چوب مهار سیاه چادر      چق چق = صدای بهم خوردن چوب


بازی است گروهی که بوسیله چوب های دستی بازیکنان بشرح زیر در زمین باز و دشت هموار صورت می گیرد:


دو گروه از بازیکنان پس از یارگیری و تهیه چوب به تعداد بازیکنان ،برای خود رئیس یا سرگروه انتخاب می کنند. هدف از بازی نشانه گیری و اصابت چوب پرتاب شده حریف مقابل در هواست .


 پس از قرعه کشی برای شروع بازی ، سرگروهی که قرعه بنامش درآمده است ، چوب دستی خود را با تمام قوا به آسمان پرتاب می کند (یاران وی در این مرحله فقط نظاره گر بازی وی و یاران حریف اند) بازیکنان حریف به محض پرتاب چوب دستی رئیس گروه مقابل ،وظیفه دارند همگی چوب های خود را جهت هدف قراردادن چوب سرگروه مذکور در هوا به سمت آن پرتاب نمایند . در صورت اصابت هریک از چوب ها به چوب سرگروه مقابل در هوا، بازیکنان با تکرار صدای اصابت چوب و گفتن « چق چق » یا «چقه چقه» ضمن کسب یک امتیاز نوبت را از حریف گرفته و سرگروه آنها نیزهمین عمل را تکرار خواهد کرد .


بازی تا جمع امتیازهای طرف مقابل ادامه می یابد و هر گروه امتیاز بیشتری حاصل از اصابت چوب حریف مقابل در هوا کسب نماید بازی را برده است .


در این بازی معمولا اشعاری را نیز بازیکنان یا ناظران بازی برای گرم تر شدن فضای  بازی بشرح زیر می خوانند:


هی کُره نو کُره نو کُْره نو
 (هی پسر نگو پسر نگو)


چقه ی تیلا بازی شُو
(صدای چوب تیلا  بازی شد)


هُو هُو هُوه ، هُْوه هُو
(هو هو هوه  هوه هو)


چُوئم چیه تا پر اور
(چوبم رفته تا لب ابر)


دایا ار مُرد بنیتی قُور
(پیره زن اگه مرد بذارید تو قبر)


چُوئم چقه چقه سی
(چوبم بهش خورده شه )


دو دال بئره حقه سی
 (دوباره اگه برنده شه حقشه)

تصاویر جذاب و دیدنی روز - جمعه 25 بهمن

 

عکسهای جالب,عکسهای جذاب

بدون شرح


تصاویر دیدنی,تصاویر جالب

ماهیگیر سریلانکایی در ساحل گاله


عکسهای جالب,تصاویر جالب

روبات همیار پلیس نمایش داده شده در دانشگاه فلوریدا در RoboCop


عکسهای جذاب,تصاویر دیدنی

کلاه ایمنی مخصوص دوچرخه مجهز به فوم‌‌های ضربه‌گیر ، قیمت 190 دلار

بقییه تصاویر در ادامه مطلب


ادامه مطلب

تصاویر جذاب و دیدنی روز -شنبه 12 بهمن

 

عکسهای جالب,عکسهای جذاب

 

بدون شرح


تصاویر دیدنی,تصاویر جالب

 

قرار گرفتن ماه بین رصد خانه SDO ناسا و خورشید


عکسهای جالب,تصاویر جالب

 

نمایشگاه سالانه اتومبیل در پاریس

بقیه تصاویر در ادامه مطلب ببینید


ادامه مطلب

آپدیت 30روزه نود 32

k35: TRIAL-0104983675
P-k35: ns64adp44c

 

U-k35: TRIAL-0104983668
P-k35: f42u2m64m3

 

U-k35: TRIAL-0104982909
P-k35: hj5rpsrxp9

 

U-k35: TRIAL-0104982907
P-k35: 6c3xv4e45s

 

U-k35: TRIAL-0104982904
P-k35: m6brbm7d9f

 

U-k35: TRIAL-0104982899
P-k35: va2pfdsjbd

 

U-k35: TRIAL-0104982892
P-k35: x29md3ae33

 

U-k35: TRIAL-0104982885
P-k35: mjnx8nbm3b

 

U-k35: TRIAL-0104982882
P-k35: 7et6f69493

 

U-k35: TRIAL-0104982875
P-k35: uf8d8t2fss

 

U-k35: TRIAL-0104982868
P-k35: 95md2frstk

 

U-k35: TRIAL-0104982857
P-k35: r44cks8bxc

 

U-k35: TRIAL-0104982844
P-k35: mk4bhb9r5p

 

U-k35: TRIAL-0104982839
P-k35: csse9h9j3e

 

U-k35: TRIAL-0104982824
P-k35: japhuc5f3h

 

U-k35: TRIAL-0104982821
P-k35: 7enurexuax

 

U-k35: TRIAL-0104982817
P-k35: vm5epjx5ej

 

تصاویر جذاب و دیدنی روز -چهارشنبه 02 بهمن

 

عکسهای جالب,عکسهای جذاب

خلاقیت هنرمند معاصر چینی ژو ژن در نمایشگاه آثارش در پکن


تصاویر دیدنی,تصاویر جالب

ساخت بازوی مصنوعی با استفاده از چاپگر سه بعدی


عکسهای جالب,تصاویر جالب

آشپزخانه عام المنفعه برای فقرا/ اوباما،همسرش میشل

ادامه تصاویر را در ادامه مطلب ببینید 


ادامه مطلب

امکانات سايت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 282
بازدید ماه : 9546
بازدید کل : 5228399
تعداد مطالب : 2208
تعداد نظرات : 73
تعداد آنلاین : 1