تایپ فارسی نویسی در اتو کد

 

 
 

 

روشهای مختلفی برای فارسی نویسی در اتوکد وجود دارد مثل استفاده از فارسی نویسهایی مانند فارسی نویس مریم و...اما رایج ترین و بی عیب ترین راه روشی است که در زیر به توضیح آن می پردازم :
 
برای فارسی نوشتن در اتوکد نیاز به فونت فارسی مخصوص اتوکد داریم که این یک سری از رایج ترین این فونتها را در انتهای همین مطلب لینک دانلودش رو گذاشتم پس از دانلود این پوشه به پوشه Font وارد شوید و تمامی فونتهای داخل پوشه را انتخاب کرده و آنها را در پوشه فونت برنامه اتوکد خود کپی نمائید .
معمولا مسیر پوشه فونت اتوکد به صورت زیر است:
 
مسیر فرضیC:Program FilesAutoCAD 2007Fonts
 
بعد از این کار برنامه اتوکد شما قادر به خواندن و نوشتن با فونتهای فارسی می باشد ولی نوشتن فارسی در اتوکد نیاز به طی مراحل دیگری نیز دارد :
برای فارسی نویسی در برنامه اتوکدی که فونتهای فارسی آن مانند آنچه که در بالا گفته شد نصب شده باید ابتدا یک Text Style فارسی به صورت زیر ساخت :
همانطور که در شکل می بینید وارد منوی Format در نوار ابزار بالای صفحه میشوید و گزینه Text Style را انتخاب می کنید :
بعد از انتخاب این گزینه پنجره ای به شکل زیر باز می شود:
 
 
اگر که قبلا یک Text Style فارسی نساخته اید باید دکمه New را که در شکل با عدد (1) مشخص شده است را کلیک نمائید و در پنجره ای که باز می شود یک نام برای این Style جدید وارد نمائید و یک فونت فارسی مخصوص اتوکد را نیز در قسمت Font Name که با عدد (3) در شکل مشخص شده انتخاب نمائید .
فونتهای مخصوص اتوکد با یک علامت پرگار مانند در کنار آنها و همچنین با پسوند .shx از بقیه فونتها متمایز شده اند .
باید توجه داشته باشید فونتی را که برای Text Style خود برای فارسی نویسی انتخاب می کنید انتخاب می کنید یک فونت فارسی مخصوص اتوکد باشد، از جمله این فونتها می توان به naskh.shx اشاره کرد که در شکل انتخاب شده است به هر حال شما می توانید با نگاه به پنجره Preview از فارسی بودن فونت مطلع شوید.
بعد از انتخاب فونت باید گزینه Backwards را در قسمت Effects فعال کنید، در صورت فعال نکردن این گزینه نوشته های شما به صورت بر عکس (در آئینه) نمایش داده می شوند.
اگر از ابتدا شما Style فارسی مورد نظر خود را داشید نیازی به طی مراحل بالا نبود فقط کافی بود در قسمت Style Name که با عدد (2) مشخص شده است Style مورد نظر خود را انتخاب کنید .
بعد از طی مراحل بالا دکمه Apply را کلیک می کنیم و این صفحه را می بندیم.
حال که یک Text Style فارسی را در اولین گام تعریف کردید در گام دوم باید از یک فارسی نویس مخصوص اتوکد مانند (Kateb) استفاده کنیم .
برای این کا باید یک فارسی نویس مخصوص اتوکد داشته باشیم، که لینک دانلود تعدادی از این فارسی نویسها را در انتهای همین مطلب گذاشتم .
برای استفاده از این فارسی نویسها بایستی مانند شکل زیر از منوی Tools گزینه Load Applications را انتخاب کنیم :
با انتخاب این گزینه پنجره ای مانند شکل زیر انتخاب می شود :
 
 
در این پنجره در قسمت Look in مسیر پوشه فارسی نویس را مشخص می کنیم و یک فارسی را از میان فارسی نویسها مثلا (Kateb) را مانند شکل انتخاب کرده و دکمه Load که در شکل با عدد (1) مشخص شده را کلیک می کنیم به این ترتیب در قسمت (3) مانند شکل بالا پیامی مبنی بر لینکه فارسی نویس کاتب با موفقیت لود شد نمایش داده می شود.
هر بار که از برنامه اتوکد خارج شوید و دوباره به آن وارد شوید برای استفاده مجدد از آن بایستی که دوباره با طی مراحل بالا آن را Load کنید که برای پرهیز از چنین کاری می توانید با استفاده از کلید Contents که در شکل با عدد (2) مشخص شده فارسی ساز مورد نظر را در برنامه قرار داد تا هر بار که برنامه اتوکد را باز می کنید این فارسی ساز به صورت خودکار Load شود .
حال که در گام اول یک Text Style فارسی ایجاد کردیم و در گام دوم یک فارسی ساز را در برنامه Load کردیم در آخرین گام بایستی که از این فارسی ساز برای نوشتن متن فارسی استفاده کنیم برای این کار بایستی در پنجره اصلی اتوکد در جلوی عبارت Command: که در پائین صفحه قرار دارد عبارت Kateb یا اسم هر فارسی ساز دیگری را که در قسمت Load Applications لود کردیم را تایپ کنیم و کلید Enter را در صفحه کلید فشار دهیم بعد بایستی دو نقطه بالا و پائین نشانگر نوشتن متن را در صفحه انتخاب کنیم و کلید اینتر را فشار دهیم سپس متن خود را به طور کامل تایپ کرده و در پایان یک بار کلید Enter و یک بار هم کلید Esc را در صفحه کلید فشار می دهیم به این ترتیب متن فارسی در فضای اتوکد نوشته می شود .
برای دریافت فونتهای فارسی و فارسی نویسها بر روی لینک زیر کلیک نمائید:(حجم:100 KB) برای باز کردن فایل نیاز به برنامه WinRAR دارید.
 
ACAD Farsi Font and Farsi Writer.rar دانلود فونت فارسی

آموزش تصویری آپدیت نود 32

 

آموزش تصویری آپدیت همیشگی آنتی ویروس Eset و Nod32 با سرور سافت گذر

esetآنتی ویروس های Eset یا Nod32 اگر بهترین برای پیدا و پاک کردن ویروس ها و برنامه های مخرب در رایانه نباشند، محبوب ترین به حساب می آیند. پیشینه خوب شرکت eset، کاربرد های مناسب با واسط کاربری خوب برنامه، سرعت ویروس یابی و به روز رسانی مناسب، قابلیت اعتماد بالا، هم خوانی با سیستم های امنیتی داخلی سیستم عامل ها و … از مزیت های منحصر به فردی است که آن را پر طرفدار می سازد.

شرکت eset نرم افزار های امنیتی خود را به صورت محدود و برای چند روز رایگان در اختیار همگان قرار می دهد و برای استفاده دائمی نیاز به خرید حساب ویژه و دریافت نام کاربری و کلمه عبور هست. البته به صورت غیر قانونی نام های کاربری و کلمه عبور برای به روز رسانی های چند روزه و حتی چند ماهه در اینترنت به مقدار خیلی زیاد پیدا می شود. بنابراین برای کاربران ایرانی که ذاتا استفاده از نرم افزار اصل از پایه سخت هست مشکلات چندانی بوجود نمی آید.

اولویت اول در استفاده از یک برنامه آنتی ویروس برای اینکه یک سیستم ایمن داشته باشیم و یا حداقل از سلامت اطلاعات ضروری و شخصی خود اطمینان داشته باشیم آپدیت و انجام به روز رسانی های مهم است. در غالب برنامه های ضد ویروس، آپدیت هسته برنامه تنها مورد ضروری نمی باشد و می بایست سیستم عامل مورد استفاده هم در صورت لزوم به روز شود. مثلا سیستم عامل های ویندوز بخاطر گستردگی کاربردی که دارند خیلی زیاد مورد حمله بد افزار ها قرار می گیرند و از سوی مایکروسافت به صورت هفتگی نسخه های امنیتی الحاقی مهمی برای به روز رسانی ویندوز ارائه می شود.

نرم افزار های ضد ویروس به صورت کاملا رایگان نیز عرضه می شوند اما در صورتیکه شما نیز یکی از محصولات eset را انتخاب کرده اید با آموزش تصویری به روزرسانی بدون دردسر و بدون نیاز به وارد کردن یوزرنیم و پسورد برای هر دوره زمانی با ما همراه باشید.

پایگاه اینترنتی سافت گذر سرویسی را در حال حاضر به صورت رایگان ارائه می دهد تا کاربران ایرانی با اعمال تغییراتی در سرور آپدیت eset و nod32 بدون نیاز به هیچ یوزرنیم و پسوردی و به صورت کاملا خودکار بتوانند از آخرین آپدیت آنتی ویروس خودشان استفاده کنند.

بدون توضیح بیشتر آموزش تصویری اعمال تغییرات مورد نیاز در محیط برنامه را با هم پی می گیریم:

در مرحله صفرم: روی محیط آنتی ویروس خودتان کلید F5 را فشار دهید یا از هر روش متعارفی که می دانید وارد پنجره setup شوید.

مرحله اول: گزینه update را پیدا و کلیک کنید. به تصویر زیر توجه کنید:

به روز رسانی دائمی آنتی ویروس بخش اول

مرحله دوم: در تنظیمات بخش update متناسب با تصویر در بخش انتخاب پروفایل گزینه edit از update server را کلیک کنید.

به روز رسانی دائمی آنتی ویروس بخش دوم

مرحله سوم: در پنجره لیست سرور آپدیت آدرس: http://dl.softgozar.com/eset_upd_softgozar1 را در update servers بنویسید و گزینه add را بزنید.

به روز رسانی دائمی آنتی ویروس بخش سوم

در آخرین مرحله: شما آدرس مورد نظر را در آپدیت سرور می بینید و سایر قسمت ها را خالی بذارید و ok کنید. (بر روی تصویر زیر برای مشاهده در اندازه واقعی کلیک کنید.)

به روز رسانی دائمی آنتی ویروس بخش آخر

حال دیگر در به روز رسانی، نرم افزار آنتی ویروس شما پیغامی مبنی بر اشتباه بودن نام کاربری و کلمه عبور نمی دهد و برنامه شما بصورت اتوماتیک آپدیت می شود. همان طوری که در ابتدا هم گفتم برای داشتن محیطی امن در رایانه خود می بایست نسخه های امنیتی سیستم عامل را هم به خصوص در ویندوز های xp، vista و ۷ به روز کرد

 

روش ساخت ایمیل در یاهو

به سایت www.yahoo.com بروید.

در بالای صفحه سمت راست گزینه mail را انتخاب کنید (عکس پاکت نامه) تا وارد قسمت ایمیل شوید.

در صفحه ظاهر شده شما می توانید چنانچه کلمه کاربری و رمز از قبل دارید در قسمت Existing Yahoo! users در کادر :Yahoo! ID کلمه کاربری خود (مثلا centralclubs_com) و در قسمت :Password کلمه رمز انتخابی خودتان را وارد کنید تا وارد ایمیل خود شوید.

چنانچه هنوز عضو یاهو نشده اید جهت عضویت در سمت چپ صفحه گزینه Sign up now را کلیک کنید.

در صفحه ظاهر شده سه انتخاب وحود دارد . برای استفاده از سرویس رایگان در کادر خاکستری رنگ سمت چپ روی Sign up now کلیک کنید.

در صفحه ظاهر شده فرم اطلاعات فردی و انتخاب کلمه کاربری و رمز را می بینید که باید به دقت پر شود. در این بخش به تشریح گزینه ها می پردازیم:

Yahoo! ID :
نام کاربری دلخواه

Password :
کلمه رمز دلخواه که حد اقل 6 حرفی باید باشد

Re-type Password :
تکرار کلمه رمز بالا (در هنگام تایپ رمز شما آنرا مشاهده نمی کنید)

Security Question :
یک سوال محرمانه و شخصی را انتخاب کنید تا به آن پاسخ دهید

Your Answer :
به سوال انتخابی خود در بالا جواب دهید

Birthday :
تاریخ تولد ( فقط به میلادی)

(Current Email (Optional :
یک آدرس ایمیل ازخودتان درسایتی به جز یاهو بنویسید.

First Name :
نام

Last Name :
نام خانوادگی

Language & Content :
زبان مربوطه ( English - United States را انتخاب کنید)

ZIP/Postal Code :
کد پستی شهر خود را وارد کنید (5 رقمی)

Industry :
حرفه ای که در آن فعالیت می کنید. (به دلخواه یکی را انتخاب کنید)

Title :
سمت خود در حرفه انتخابی (به دلخواه یکی را انتخاب کنید)

Specialization :
تخصص در رشته مورد نظر (به دلخواه یکی را انتخاب کنید)

Enter the word as it is shown in the box below. :
در کادر روبرو کلمه ای را که در کادر زیر نشان داده تایپ کنید.

Submit This Form :
پس از تکمیل فرم جهت ارسال اطلاعات این گزینه را کلیک کنید.

بعضی از این سوالات مهم هستند و در صورتیکه کلمه رمز خود را گم کرده باشید یا فراموش شده باشد یاهو با مطرح کردن این سوالات و مقایسه جوابهایی که می دهید مطمئن می شود که شما صاحب واقعی این ایمیل هستید و لذا کلمه رمز جدیدی به شما خواهد داد.

سوالاتی که از شما پرسیده می شود با رنگ قرمز در بالا مشخص شده که سعی کنید جوابهایی را که داده اید به خاطر بسپارید.

در صورتی که این فرم با موفقیت ارسال شود در صفحات بعدی نام کاربری شما و ایمیل شما نمایش داده می شود که با انتخاب Continue yahoo mail آنرا تا انتهای کار ادامه می دهید. چنانچه مشکلی در پر کردن فرم پیش بیاید مانند تکراری بودن اسم انتخابی یا خالی بودن بعضی گزینه ها یا اشتباه در نوع داده ها در صفحه بعد این موارد برای شما با رنگ قرمز تکرار می شوند که باید رفع شوند.

در صورت تکراری بودن اسم انتخابی شما یاهو چند اسم به شما پیشنهاد می کند که مجاز هستند یا اینکه می توانید دوباره در قسمت create my own نام دلخواه خود را وارد کنید و بعد از نوشتن کلمه نمایش داده شده در کادر پایین دکمه submit this form را بزنید.

در صورت انجام صحیح موارد فوق شما موفق به ایجاد ایمیل خواهید شد.