رعایت احکام زیر خیمه ارباب

دوست عزیزی می گفت من هر وقت از کسی ناراحت و دلگیر می شوم و نمی توانم او را به خاطر اشتباهات یا تقصیرهایی که در حقم انجام داده ببخشم، صبر می کنم تا محرم بشود. آن وقت در هیأت عزاداری و مجلس روضه اباعبدالله آن بنده خدا را پیدا می کنم، همین که نگاهم به چشم اشکبارش می افتد، همه کدورت ها و نارحتی هایم برطرف می شود و از ته دل به او احساس نزدیکی می کنم...

آری این اشک بر اباعبدالله نوش داروی هر درد و رنجی است و غم و غصه ای نیست که با این اشک مصیبت برطرف نشود.

قدر این ماه عزیز را بدانیم که همه را زیر یک خیمه جمع می کند و غبار کدورت ها و کینه ها و غم و غصه ها را یکجا می شوید.

فراموش نکنیم که چند ماهی است به دست شیاطین انس و جن دل های بسیاری از ما، از برخی دوستان و حتی شنایان چرکین و کدر شده است. چشمه زلال محرم را از یاد نبریم و دل و جان را از همه این زنگارها بشوییم «اللهم لا تَجْعَلْ فِی قُلُوبِنا غِلاًّ لِلَّذِینَ آمَنُوا؛ پروردگارا در دل هایمان نسبت به کسانی که ایمان آورده اند [هیچ گونه] کینه ای مگذار»

در این شماره و شماره بعد به مناسبت ماه محرم و صفر و ایام عزای اباعبدالله به برخی احکام مرتبط با این ماه و سؤالات مرتبط با این قضیه می پردازیم:

 بقیه  این مطلب را در ادامه مطلب بخوانید

 

 


ادامه مطلب

عکس های سریال پژمان

اسامی بازیگران پژمان,بازیگران سریال پژمان,برنامه های تلویزیون در نوروز 92,بهاره رهنما,تیتراژ فیلم پژمان,خرید سریال نوروزی پژمان,داستان سریال پژمان,سام درخشانی و پژمان جمشیدی,سریال شبکه سه در نوروز 92,سریالهای نوروز 92,عکس بازیگران,عکس جدید پژمان جمشیدی,عکس سام درخشانی,عکس سام درخشانی در سال 92,عکس یادگاری بازیگران,عکس یادگاری بازیگران پژمان,عکس یادگاری پژمان جمشیدی با سام درخشانی,عکسهای پژمان جمشیدی,فیلم پژمان,موضوع سریال پژمان,پشت صحنه سریال پژمان,پژمان جمشیدی,پژمان جمشیدی بازیکن,پژمان جمشیدی بیوگرافی,کارگردان سریال پژمان
  • pejmanserial 01 1 - عکس های سریال پژمانسام درخشانی در سریال نوروزی ۹۲ – پژمانpejmanserial 02 1 - عکس های سریال پژمانپشت صحنه سریال پژمانpejmanserial 03 1 - عکس های سریال پژمانpejmanserial 04 1 - عکس های سریال پژمانسروش صحت در پشت صحنه پژمانpejmanserial 06 1 - عکس های سریال پژمانpejmanserial 07 1 - عکس های سریال پژمانpejmanserial 08 1 - عکس های سریال پژمانpejmanserial 09 1 - عکس های سریال پژمانpejmanserial 10 1 - عکس های سریال پژمانسام درخشانی و پژمان جمشیدیpejmanserial 11 1 - عکس های سریال پژمانpejmanserial 12 1 - عکس های سریال پژمانpejmanserial 13 1 - عکس های سریال پژمانpejmanserial 14 1 - عکس های سریال پژمانpejmanserial 15 1 - عکس های سریال پژمان

موضوعات مشابه:

راز چسب های نواری

چسب های نواری,ماهیت عملکرد چسب های نواری,چگونگی کارکرد چسب های نواری

راز چسب های نواری
به نظر می رسد، دانستن اصول فیزیک حاکم بر ماهیت عملکرد چسب های نواری نمی تواند به منزله در دست داشتن کلید ورود به دنیای ساخت و تولید آن باشد، اما برخلاف آنچه دانشمندان دریافته اند، می توان با یافتن پاسخ این سوال برای بسیاری از سوالاتی که در این زمینه ذهن افراد را به خود مشغول کرده، به پاسخ قابل قبولی دست یافت.
اگر سطح یک تکه چسب نواری را به کمک یک میکروسکوپ قوی و پیشرفته مورد بررسی قرار دهید، مشاهده می کنید سطح آن مسطح نیست. در سطح چسب نواری، نقاط فرورفته و برجستگی هایی وجود دارد که با چشم غیرمسلح دیده نمی شود.
زمانی که سطح چسب نواری در تماس با سطح دیگر تحت فشار قرار می گیرد، حباب های هوا در فاصله میان این دو سطح و در داخل فرورفتگی های سطح چسب به دام می افتد.
این حباب های هوا مانند میلیون ها واحد مکنده عمل می کند و به همین دلیل، چسب به سطح مورد نظر چسبیده و بسختی از آن جدا می شود. برای این که چسب را از سطحی که به آن چسبیده، جدا کنید باید حباب های هوای به دام افتاده را آزاد کنید.
برای این کار باید به آرامی چسب را از روی کاغذ بلند کنید، زیرا وقتی چسب نواری روی سطحی می چسبد، حباب های هوا به گونه ای مهر و موم می شود که حتی یک مولکول هوا هم نمی تواند به داخل هیچ کدام از این حباب ها راه یابد. با چسبیدن نوار چسب روی سطح مورد نظر فشار هوای داخل هر یک از حباب ها و ابعاد آنها کاهش می یابد.
به این معنی که فشار هوای محیط بر فشار هوای داخل حباب های هوا غلبه کرده، موجب هرچه بهتر چسبیده شدن آن می شود، اما اگر نیروی کافی اعمال کنید، می توانید براحتی چسب را از هر سطحی جدا کنید.
وقتی برش یا منفذ کوچکی در سطح چسب ایجاد می شود، هوا به سطح زیر چسب نفوذ کرده، چسب براحتی جدا می شود. ماده چسبنده موجود در چسب های نواری با ماده چسبنده ای که در چسب های مایع وجود دارد متفاوت است.
بر خلاف چسب های مایع که ماده چسبنده آن پس از خشک شدن موجب چسبیدن دو سطح یا دو قطعه مختلف می شود؛ چسب های نواری به محض این که قطعه ای از آن را جدا می کنید، این قابلیت را دارند که سطوح یا قطعات مورد نظر را به هم بچسبانند البته نوع ماده چسبنده ای که در تهیه چسب های نواری به کار می رود با توجه به کاربرد آن متفاوت است.

منبع :بیتوته

انتخاب طهران به پایتختی

انتخاب طهران به پایتختی

 

دانستنیها - اولين اقدام آقامحمد‌خان‌قاجار بعد از اينكه خودش را پادشاه کرد و همه رقیبان را از جای برداشت، انتخاب پايتخت بود. آن زمان شیراز كه تا پيش از اين پایتخت زندها بود، اوضاع خوبي نداشت چون آغامحمدخان همه مردم شهر را قتل عام کرده بود و اثري از زندگي در شهر باقي نگذاشته بود. اصفهان هم از رونق افتاده بود و بختیاری‌ها در آنجا نفوذ داشتند. تبریز هم که بیخ گوش عثمانی و روس‌ها قرار داشت و خطرناک بود. بنابراين آغامحمدخان همه اين شهر‌ها را كنار گذاشت و به دنبال پايتخت جديدي رفت. وقتی او به فکر انتخاب پایتخت بود در مكان ابرشهر امروز تهران، شهر کوچک طهران قرار داشت؛ طهراني كه آن زمان دیگر یک ده گمنام نبود و از صدقه سر پادشاهان قبلي به شهر تبديل شده بود. اولین کاخ طهران را شاه سلیمان صفوی ساخته بود، نماینده پادشاه اسپانیا مدتی در طهران اقامت داشت، شاه‌طهماسب حصاری دور شهر ساخته بود و شاه عباس در سفر پیاده به مشهد در طهران چند روزی مانده بود. ولی با همه اینها طهران پيش از اين شهر مهمي نبود و معلوم نيست چرا آغامحمدخان طهران را به‌عنوان پايتخت خودش انتخاب كرد. چون به جز موقعيت سوق الجیشی، طهران چيز ديگري نداشت و از اين لحاظ هم شهرهای مناسب تری مثل ری یا قزوین که از قضا سابقه پایتختی و دم و دستگاهش را هم داشتند، همان زمان نزدیک تهران بودند و مي‌توانستند انتخاب شوند. اما انگار آب‌وهواي طهران به شاه جدید ساخته بود. چون به زودي شهر محبوب آغامحمدخان شد و او همین جا تاجگذاری كرد و طهران را به پایتختی اعلام كرد

 

دانستنیها

ترین ها

  •  
 

مرتفع ترين پايتخت جهان
مرتفع ترين پايتخت جهان، شهر لاپاز، در بوليوی است.
اين شهر 12 هزار پا از سطح دريا ارتفاع دارد.


بلندترين صدای جهان
بلندترين صدای جهان، صدای گردش زمين به دور خودش می باشد
و آنقدر شديد است که اگر ما بشنويم فورآ خواهيم مرد.


زيباترين و بلندترين ساختمانها
ساختمان های شهر نيويورک در کشور آمريکا،
زيباترين و بلندترين ساختمان های جهان معرفی شده اند.


بلندترين کوه های جهان

عموما فکر می شود که بلندترين کوه های جهان در تبت قرار دارد . ولی اگر خاطرات مسافران به قطب جنوب بررسی شود، آنان از کوه هايی صحبت کرده اند که بسيار بلندتر از اورست است .


بلندترين بادگير

بلندترين بادگير در ايران در شهرستان ابرکوه در استان يزد قرار دارد. اين بادگير زيبا به صورت يک بادگير بزرگ در پايين و يک بادگير کوچکتر برروی آن می باشد.
اين بادگير در خانه آقازاده قرار دارد و مربوط به عصر قاجار مي باشد.


بلندترين جرثقيل سيار

جرثقيل 810 تنی مارک "روزن کرانزک 10001" بلندترين جرثقيل سيار در جهان است.
قدرت بالابری ( حداکثر وزن بار ) آن 984 تن و طول بازوی متحرک آن 202 متر است.


بلندترين طناب

برای مسابقات طناب کشی که در جشنواره سالانه ناهاسيتی ( در اوکيناوای ژاپن ) در اکتبر 1995 برگزار شد، طنابی به طول 172 متر و قطر 1/54 متر از الياف گياه برنج تهيه گرديد.
وزن اين طناب عظيم الجثه 26/73 تن بود.


بلندترين مجتمع آپارتمانی

ساختمان 100 طبقه موسوم به جان هنکاک سنتر در شهر شيکاگو، با 343/5 متر ارتفاع، بلندترين مجتمع آپارتمانی در جهان به شمار می رود.


بلندترين ساختمان بانک

ساختمان 72 طبقه فرست بانک تاور (First Bank Tower)
بانک مونترال در شهر تورنتو در کانادا با 284/98 متر ارتفاع، بلندترين ساختمان بانک در دنيا است.


بلندترين شمع

بلندترين شمع جهان در نمايشگاه استکهلم در سال 1897 به نمايش گذاشته شد
که ارتفاعش 24/38 متر و قطرش 2/59 متر بود

دانستنی های بامزه

 جویدن آدامس هنگام خرد کردن پیاز مانع از اشک ریزی شما می شود.

ـ اثر لب و زبان هر کس همانند اثر انگشت آن منحصر به فرد است.

ـ رشد کودک در بهار بیشتر است.

ـ ۸ دقیقه و ۱۷ ثانیه طول می کشد تا نور خورشید به زمین برسد.

ـ ظروف پلاستیکی تقریباً ۵۰۰۰۰سال در برابر تجزیه مقاومند.

ـ تنها قسمتی از بدن که خون ندارد قرنیه چشم است.

ـ شترمرغ در ۳ دقیقه ۹۵ لیتر آب می خورد.

ـ حس بویایی مورچه با حس بویایی سگ برابری می کند.

ـ کرم های ابریشم در ۵۶ روز ۸۶ برابر خود غذا می خورند.

ـ زمان بارداری فیل به دو سال می رسد.

ـ در یک سانتی متری پوست شما ۱۲ متر عصب و ۴ متر رگ و مویرگ است.

ـ شدیدترین نعره ها متعلق به وال ها است که برابر با صدای موتور جت است.

ـ وقتی یک نوزاد در حال گریه است با صدای ش....ش.... شما آرام می شود به این دلیل که صدای آبی که اطراف نوزاد در شکم مادر است را برایش تداعی می کند، در ضمن این یکی ازدلایلی است که چرا صدای ساحل دریا به انسان آرامش می دهد.

ـ دلفین ها همانند گرگ ها هنگان خواب چشم هایشان را باز می گذارند.

ـ با نگاه کردن به گوش حیوانات می توانیم به تخم گذار بودن یا بچه زا بودن آنها پی ببریم. بدین صورت که تخم گذاران گوششان ناپیدا و بچه زایان گوششان نمایان است، تنها یک اسثتنا وجود دارد آن هم نوعی افعی است که بچه زاست اما گوشش دقیق پیدا نیست.

ـ بیشتر سردردهای معمولی از کم نوشیدن آب است.

ـ انسان امروزی به طور متوسط ۶ سال از عمر خود را تلویزیون نگاه می کند و ۶ سال را صرف غذا خوردن می کند و یک سوم را می خوابد.

ـ موش دو پای آفریقایی از میدان دید ۳۶۰ درجه برخوردار است.

ـ مغز انسان تنها ۲ درصد از وزن انسان را تشکیل می دهد ولی ۲۵ درصد اکسیژن دریافتی بدن را به تنهایی مصرف می کند.

- سرعت عطسه یك انسان برابر است با 160 كیلومتر در ساعت

- آب دریا بهترین ماسك صورت است !

- چشم انسان معادل یك دوربین 135 مگا پیكسل عمل می كند !

- 90% سم مار از پروتئین تشكیل شده است !

- مغز در هنگام خواب فعالتر از وقتی است كه تلویزیون می بینید !

- جوانان هندی شادترین و ژاپنی ها افسرده ترین های جهان هستند !

- قوه چشایی پروانه در پاهای آن تعبیه شده است

قـدرت کلمـات را دسـت کـم نگیـریم

کلمات، تاثیر شگرفی روی ضمیر ناخودآگاه انسان دارند. ناخودآگاه بدون آنکه منظورمان را بداند هر چه بگوییم خوب یا بد را برایمان خلق می کند. لذا لازم است برای دستیابی به موفقیت از کلمات مثبت و دارای انرژی مثبت استفاده کنیم.

با این که مفهوم کلی عبارت "من بیمار نیستم" مثبت است اما کلمه "بیمار" واژه منفی است. ضمیر ناخودآگاه به منظور و مفهوم کاری ندارد، بلکه روی کلمات متمرکز می شود. به عنوان مثال در جمله "فراموش نکنی در هنگام برگشتن نان بخری" احتمال فراموشی بیشتر از زمانی است که می گوییم "یادت باشد که هنگام برگشتن نان بخری"، زیرا در حالت اول ناخودآگاه بر روی فراموشی تمرکز می کند و در حالت دوم بر روی به یاد ماندن.

و یا مثلاَ برای آرام شدن یک نفر جمله "آرام باش" بیشتر از جمله "داد نزن" تاثیر دارد و همچنین به کار بردن جملاتی از قبیل "خسته نباشی"، "دستت درد نکند" و... در ناخودآگاه تاثیر منفی می گذارد و باعث افزایش خستگی، درد و... می شود.

وقتی درباره چیزی واژه بد را به کار می بریم باید بدانیم در جهان چیز منفی و بدی وجود ندارد. وقتی چیزی بد تلقی می شود، در واقع به ما خبر نبودن خوبی می دهد. پس چه بهتر است که به جای بد بگوییم ناخوب. هر گاه ذهنتان را از امواج منفی (افکار، کلام، عادات و...) تخلیه کنید آنگاه شاهد هجوم شادی و آرامش خواهید بود.

به جای
خسته نباشید؛ بگوییم : خدا قوت

به جای
خدا بد نده؛ بگوییم : خدا سلامتی بده

به جای
بد نیستم؛ بگوییم :‌ خوب هستم

به جای
فراموش نکنی؛ بگوییم : یادت باشه

به جای
پدرم درآمد؛ بگوییم : خیلی راحت نبود

به جای
دستت درد نکنه؛ بگوییم : ممنون از محبتت، سلامت باشی

به جای
ببخشید که مزاحمتان شدم؛ بگوییم : از اینکه وقت خود را در اختیار من گذاشتید متشکرم

به جای
گرفتارم؛ بگوییم : ‌در فرصت مناسب کنار شما خواهم بود

به جای
دروغ نگو؛ بگوییم : راست می گی؟ راستی؟

به جای
قابل نداره؛ بگوییم : هدیه برای شما

به جای
شکست خورده؛ بگوییم : با تجربه

به جای
فقیر هستم؛‌ بگوییم : ثروت کمی دارم

به جای
بدرد من نمی خورد؛ بگوییم : مناسب من نیست

به جای
مشکل دارم؛ بگوییم : مسئله دارم

به جای
جانم به لبم رسید؛ بگوییم : چندان هم راحت نبود

به جای
مسئله ربطی به تو ندارد؛ بگوییم : مسئله را خودم حل می‌کنم

به جای
من مریض و غمگین نیستم؛‌ بگوییم :‌ من سالم و با نشاط هستم

به جای
زشت است؛ بگوییم :‌ قشنگ نیست

به جای
چرا اذیت می‌کنی؛ بگوییم :‌ با این کار چه لذتی می‌بری

به جای
غم آخرت باشد؛ بگوییم : شما را در شادی ها ببینم

به جای
متنفرم؛ بگوییم : دوست ندارم

به جای
دشوار است؛ بگوییم : آسان نیست

به جای جملاتی از جمله
چقدر چاق شدی؟، چقدر لاغر شدی؟، چقدر خسته به نظر می‌آیی؟، چرا موهات را این قدر کوتاه کردی؟، چرا ریشت را بلند کردی؟، چراتوهمی؟، چرا رنگت پریده؟، چرا تلفن نکردی؟، چرا حال مرا نپرسیدی؟

بگوییم:
سلام به روی ماهت، چقدر خوشحال شدم تو را دیدم، همیشه در قلب من هستی ...

تست هوش

شخصی در یک تست هوش دردانشگاه که جایزه یک میلیون دلاری براش تعیین شده شرکت کرده .

سوالات این مسابقه به شرح زیر میباشد :

1-جنگ 100 ساله چند سال طول کشید؟

الف-116 سال ب-99 سال ج-100 سال د- 150 سال

آن شخص از این سوال بدون دادن جواب عبور کرد .

 

2-کلاه پانامایی در کدام کشور ساخته میشود؟

الف-برزیل ب-شیلی ج-پاناما د-اکوادور

آن ازدانش اموزان دانشگاه برای جواب دادن کمک خواست .

 

3-مردم روسیه در کدام ماه انقلاب اکتبر را جشن میگیرند؟

الف-ژانویه ب-سپتامبر ج-اکتبر د-نوامبر

آن شخص از خدا کمک خواست .

 

4-کدام یک از این اسامی اسم کوچک شاه جورج پنجم بود؟

الف-ادر ب-البرت ج-جورج د-مانویل

آن شخص این سوال رو با پرتاب سکه جواب داد .

 

5-نام اصلی جزایر قناری واقع در اقیانوس ارام از چه منبعی گرفته شده است؟

الف-قناری ب-کانگرو ج-توله سگ د-موش صحرایی

آن شخصاز خیر یک میلیون دلار گذشت .

جواب سوالات در پایین

اگر شما فکر میکنید که از آن شخص باهوشتر هستید و به هوش او میخندید پس لطفا به جواب صحیح سوالات در زیر توجه کنید :

 

1- جنگ 100 ساله( 1453-1337 میلادی) به مدت 116 سال به درازا کشید .

2- کلاه پانامایی در کشور اکوادور ساخته میشود.

3- انقلاب اکتبر روسیه در ماه نوامبر جشن گرفته میشود.

4- نام کوچک شاه جورج البرت بود.(در 1936 او نام کوچک خود را تغییر داد.)

5- توله سگ . در زبان اسپانیایی INSULARIA CANARIA که در فارسی به معنی جزایر توله سگها است .

نتیجه اخلاقی : هرگز به ذکاوت خود مغرور نشوید و به دیگران نخندید

 

دانستنی‍های قرآن

دانستنی‍های قرآن

قرآن

 

قرآن دارای 114 سوره است.

قرآن دارای 6236 آیه است.

قرآن 114 بسم الله الرحمن الرحیم دارد.

قرآن دارای 120 حزب می باشد.

قرآن 30 جز دارد.

بزرگترین سوره قرآن بقره است.

كوچكترین سوره قرآن كوثر می باشد.

بهترین آیه، آیه الكرسی است.

آیه 282 سوره بقره بزرگترین آیه قرآن است.

عظیم ترین آیات بسم الله الرحمن الرحیم می باشد.

كوچكترین آیه قرآن مدها متان در سوره الرحمن است.

بهترین شب در قرآن شب قدر است.

بهترین ماه در قرآن ماه رمضان است.

بهترین سوره قرآن یس است.

سوره حمد به مادر قرآن معروف است.

سوره فجر به سوره امام حسین (ع) معروف است.

بهترین خوردنی كه در قرآن ذكر شده عسل میباشد.

بهترین نوشیدنی كه در قرآن به آن اشاره شده است شیر می باشد.

در قرآن مجید پانزده آیه سجده دار وجود دارد که بعد از شنیدن یا خواندن چهار آیه آن سجده واجب می شود وباید سجده کرد، یازده آیه دیگر سجده مستحبی است،یعنی اگر سجده نکنی هم اشکالی ندارد.

 

سجده های واجب

1- آیه 15 سوره سجده (الجُرُزْ و یا اَلْمَضاجِعْ)

2- آیه 37 سوره فصلت

3- آخرین آیه سوره نَجم

4- آخرین آیه سوره عَلَقْ.

هایمانوبیس،حشره‌ای به شکل گل

 

این حشره علاوه بر اینکه یکی از زیباترین حشرات دنیا است، قابلیت استتار نیز دارد و با رنگ های بدن خود می تواند خود را در مقابل خطرات حفظ کند.

حشره‌ای به شکل گل

 

"هایمانوبیس كورونیتس" نام این حشره است که یکی از زیباترین حشرات در جهان است.

حشره‌ای به شکل گل

 

این حشره با جمع کردن چهار دست و پای خود ،خود را به شکل گل و گیاهی که روی آن قرار دارد، در می آرود.

 

این حشره معمولا در مناطق مالزی و اندونزی قرار دارد.

حشره‌ای به شکل گل

منبع موضوع تبیان نت

 

حشره‌ای به شکل گل

 

روش ساخت ایمیل در یاهو

به سایت www.yahoo.com بروید.

در بالای صفحه سمت راست گزینه mail را انتخاب کنید (عکس پاکت نامه) تا وارد قسمت ایمیل شوید.

در صفحه ظاهر شده شما می توانید چنانچه کلمه کاربری و رمز از قبل دارید در قسمت Existing Yahoo! users در کادر :Yahoo! ID کلمه کاربری خود (مثلا centralclubs_com) و در قسمت :Password کلمه رمز انتخابی خودتان را وارد کنید تا وارد ایمیل خود شوید.

چنانچه هنوز عضو یاهو نشده اید جهت عضویت در سمت چپ صفحه گزینه Sign up now را کلیک کنید.

در صفحه ظاهر شده سه انتخاب وحود دارد . برای استفاده از سرویس رایگان در کادر خاکستری رنگ سمت چپ روی Sign up now کلیک کنید.

در صفحه ظاهر شده فرم اطلاعات فردی و انتخاب کلمه کاربری و رمز را می بینید که باید به دقت پر شود. در این بخش به تشریح گزینه ها می پردازیم:

Yahoo! ID :
نام کاربری دلخواه

Password :
کلمه رمز دلخواه که حد اقل 6 حرفی باید باشد

Re-type Password :
تکرار کلمه رمز بالا (در هنگام تایپ رمز شما آنرا مشاهده نمی کنید)

Security Question :
یک سوال محرمانه و شخصی را انتخاب کنید تا به آن پاسخ دهید

Your Answer :
به سوال انتخابی خود در بالا جواب دهید

Birthday :
تاریخ تولد ( فقط به میلادی)

(Current Email (Optional :
یک آدرس ایمیل ازخودتان درسایتی به جز یاهو بنویسید.

First Name :
نام

Last Name :
نام خانوادگی

Language & Content :
زبان مربوطه ( English - United States را انتخاب کنید)

ZIP/Postal Code :
کد پستی شهر خود را وارد کنید (5 رقمی)

Industry :
حرفه ای که در آن فعالیت می کنید. (به دلخواه یکی را انتخاب کنید)

Title :
سمت خود در حرفه انتخابی (به دلخواه یکی را انتخاب کنید)

Specialization :
تخصص در رشته مورد نظر (به دلخواه یکی را انتخاب کنید)

Enter the word as it is shown in the box below. :
در کادر روبرو کلمه ای را که در کادر زیر نشان داده تایپ کنید.

Submit This Form :
پس از تکمیل فرم جهت ارسال اطلاعات این گزینه را کلیک کنید.

بعضی از این سوالات مهم هستند و در صورتیکه کلمه رمز خود را گم کرده باشید یا فراموش شده باشد یاهو با مطرح کردن این سوالات و مقایسه جوابهایی که می دهید مطمئن می شود که شما صاحب واقعی این ایمیل هستید و لذا کلمه رمز جدیدی به شما خواهد داد.

سوالاتی که از شما پرسیده می شود با رنگ قرمز در بالا مشخص شده که سعی کنید جوابهایی را که داده اید به خاطر بسپارید.

در صورتی که این فرم با موفقیت ارسال شود در صفحات بعدی نام کاربری شما و ایمیل شما نمایش داده می شود که با انتخاب Continue yahoo mail آنرا تا انتهای کار ادامه می دهید. چنانچه مشکلی در پر کردن فرم پیش بیاید مانند تکراری بودن اسم انتخابی یا خالی بودن بعضی گزینه ها یا اشتباه در نوع داده ها در صفحه بعد این موارد برای شما با رنگ قرمز تکرار می شوند که باید رفع شوند.

در صورت تکراری بودن اسم انتخابی شما یاهو چند اسم به شما پیشنهاد می کند که مجاز هستند یا اینکه می توانید دوباره در قسمت create my own نام دلخواه خود را وارد کنید و بعد از نوشتن کلمه نمایش داده شده در کادر پایین دکمه submit this form را بزنید.

در صورت انجام صحیح موارد فوق شما موفق به ایجاد ایمیل خواهید شد.

 

 

دوربین سه بعدی

 

LumixDMC3D1.jpg
 

دوربین جدید پاناسونیک به نام LUMIX 3D1 با طراحی دو لنز قادر به عکاسی و فیلم‌برداری سه بعدی به صورت همزمان است.
 


پاناسونیک دوربین جدید خود به نام LUMIX DMC-3D1 را معرفی کرد. 3D1 دوربینی پیشرفته با لنزهایی با طراحی جدید اپتیک چندلا  و بدنه‌ی کوچک است که می‌تواند فیلم‌ها و تصاویری سه بعدی و دو بعدی با کیفیت بالا ارایه دهد. این دوربین با طراحی دو لنزی، دارای لنزهای زاویه باز 25 م.م. با زوم اپتیکال 4 برابر است. این دوربین عکس‌های 8 مگاپیکسلی سه بعدی و فیلم‌های فول HD سه بعدی باکیفیت 60 فریم بر ثانیه ثبت می‌کند.
سیستم دو لنزی این دوربین، امکان فیلم برداری و عکاسی دو بعدی همزمان را برای دوربین به ارمغان آورده است. این دوربین قادر به ثبت عکس‌های دو بعدی 12 مگاپیکسلی  و ضبط فیلم‌های فول HD دو بعدی است. برخلاف دوربین‌های دیجیتال کامپکت که فقط امکان انتخاب مد عکاسی یا فیلم‌برداری در آنها وجود دارد، طراحی دو لنزی این دوربین و وجود دو سیستم مجزای ثبت تصویر، این امکان را ایجاد کرده است که همزمان در حین عکاسی، به ضبط فیلم نیز بپردازید.
در ضمن امکان عکاسی و فیلم‌برداری در دو زاویه‌ی دید مختلف به صورت همزمان وجود دارد. یعنی در حالی که عکاس با استفاده از یک لنز دارد یک از کل نمای یک مهمانی فیلم می‌گیرد، می‌تواند با لنز دیگر زوم کرده و از یک نفر در میانه‌ی صحنه عکس پرتره بگیرد. ضمنا با استفاده از یک دکمه به راحتی می‌توان بین حالت دو بعدی و سه بعدی انتخاب کرد.

 

LumixDMC3D1__2_.jpg

 

سنسور MOS  حساسیت بالای 12 مگاپیکسلی این دوربین همراه با موتور پردازش تصویر ونوس این دوربین را قادر می‌سازد که با حساسیت و سرعت بالا به راحتی عکس‌ها را ثبت و پردازش کند. به علت پردازش چندگانه‌ی نویز بر اساس نواحی مختلف تاریک و روشن تصویر، این دوربین می تواند حتی در ایزو‌های بالا تصاویری دقیق و بدون نویز ثبت کند.
سرعت عکاسی پیاپی در این دوربین 8 عکس در ثانیه (بدون فوکوس خودکار) و 4 عکس در ثانیه (همراه با فوکوس خودکار)  در بالاترین رزولوشن است. این دوربین با استفاده از موتور پردازش چهار هسته‌ای، فیلم‌های بزرگ فول HD با رزولوشن 1920x1080i را به راحتی در فرمت‌های AVCHD یا MP4 پردازش و ذخیره می‌کند. ضمنا با استفاده از دو سیستم لنز و سنسور کاملا مجزا، مصرف انرژی این دوربین در حالت دو بعدی، درحد یک دوربین معمولی تک لنز است.

 

 

LumixDMC3D1__3_.jpg

 

لرزش گیر MEGA O.I.S، ردگیری فوکوس خودکار، انتخاب صحنه‌ی هوشمند، تشخیص چهره، و کنترل هوشمند ایزو، نورسنجی و امکان هوشمند عکاسی در شب روی دست که با لایه‌گذاری چند عکس پیاپی روی هم تصاویری روشن و دقیق ایجاد می‌کند، از دیگر امکانات این دوربین است. نمایشگر این دوربین از نوع لمسی و در اندازه‌ی 3.5 اینچ با رزولوشن 460 هزار نقطه است. این دوربین دارای خروجی HDMI بوده،  نوع کارت حافظه‌ی SD / SDHC / SDXC با 70 مگابایت حافظه‌ی داخلی، و وزن آن همراه با باتری 193 گرم است.
قرار است این دوربین دسامبر 2011 با قیمت 500 دلار به بازار عرضه شود

دوربین سه بعدی

LumixDMC3D1.jpg
 

دوربین جدید پاناسونیک به نام LUMIX 3D1 با طراحی دو لنز قادر به عکاسی و فیلم‌برداری سه بعدی به صورت همزمان است.
 


پاناسونیک دوربین جدید خود به نام LUMIX DMC-3D1 را معرفی کرد. 3D1 دوربینی پیشرفته با لنزهایی با طراحی جدید اپتیک چندلا  و بدنه‌ی کوچک است که می‌تواند فیلم‌ها و تصاویری سه بعدی و دو بعدی با کیفیت بالا ارایه دهد. این دوربین با طراحی دو لنزی، دارای لنزهای زاویه باز 25 م.م. با زوم اپتیکال 4 برابر است. این دوربین عکس‌های 8 مگاپیکسلی سه بعدی و فیلم‌های فول HD سه بعدی باکیفیت 60 فریم بر ثانیه ثبت می‌کند.
سیستم دو لنزی این دوربین، امکان فیلم برداری و عکاسی دو بعدی همزمان را برای دوربین به ارمغان آورده است. این دوربین قادر به ثبت عکس‌های دو بعدی 12 مگاپیکسلی  و ضبط فیلم‌های فول HD دو بعدی است. برخلاف دوربین‌های دیجیتال کامپکت که فقط امکان انتخاب مد عکاسی یا فیلم‌برداری در آنها وجود دارد، طراحی دو لنزی این دوربین و وجود دو سیستم مجزای ثبت تصویر، این امکان را ایجاد کرده است که همزمان در حین عکاسی، به ضبط فیلم نیز بپردازید.
در ضمن امکان عکاسی و فیلم‌برداری در دو زاویه‌ی دید مختلف به صورت همزمان وجود دارد. یعنی در حالی که عکاس با استفاده از یک لنز دارد یک از کل نمای یک مهمانی فیلم می‌گیرد، می‌تواند با لنز دیگر زوم کرده و از یک نفر در میانه‌ی صحنه عکس پرتره بگیرد. ضمنا با استفاده از یک دکمه به راحتی می‌توان بین حالت دو بعدی و سه بعدی انتخاب کرد.

 

LumixDMC3D1__2_.jpg

 

سنسور MOS  حساسیت بالای 12 مگاپیکسلی این دوربین همراه با موتور پردازش تصویر ونوس این دوربین را قادر می‌سازد که با حساسیت و سرعت بالا به راحتی عکس‌ها را ثبت و پردازش کند. به علت پردازش چندگانه‌ی نویز بر اساس نواحی مختلف تاریک و روشن تصویر، این دوربین می تواند حتی در ایزو‌های بالا تصاویری دقیق و بدون نویز ثبت کند.
سرعت عکاسی پیاپی در این دوربین 8 عکس در ثانیه (بدون فوکوس خودکار) و 4 عکس در ثانیه (همراه با فوکوس خودکار)  در بالاترین رزولوشن است. این دوربین با استفاده از موتور پردازش چهار هسته‌ای، فیلم‌های بزرگ فول HD با رزولوشن 1920x1080i را به راحتی در فرمت‌های AVCHD یا MP4 پردازش و ذخیره می‌کند. ضمنا با استفاده از دو سیستم لنز و سنسور کاملا مجزا، مصرف انرژی این دوربین در حالت دو بعدی، درحد یک دوربین معمولی تک لنز است.

 

 

LumixDMC3D1__3_.jpg

 

لرزش گیر MEGA O.I.S، ردگیری فوکوس خودکار، انتخاب صحنه‌ی هوشمند، تشخیص چهره، و کنترل هوشمند ایزو، نورسنجی و امکان هوشمند عکاسی در شب روی دست که با لایه‌گذاری چند عکس پیاپی روی هم تصاویری روشن و دقیق ایجاد می‌کند، از دیگر امکانات این دوربین است. نمایشگر این دوربین از نوع لمسی و در اندازه‌ی 3.5 اینچ با رزولوشن 460 هزار نقطه است. این دوربین دارای خروجی HDMI بوده،  نوع کارت حافظه‌ی SD / SDHC / SDXC با 70 مگابایت حافظه‌ی داخلی، و وزن آن همراه با باتری 193 گرم است.
قرار است این دوربین دسامبر 2011 با قیمت 500 دلار به بازار عرضه شود

ده راهکار برای خواب بهتر

عوارض بی خوابی و کم خوابی تهدید کننده سلامتی غیرقابل انکار است. مطالعات نشان داده اند که کم خوابی به میزان قابل توجهی به سلامتی، کارایی و سیستم ایمنی بدنتان آسیب می رساند

تعبیر افراد از یک تخت خواب مطلوب به طرز فکر افراد بر می گردد و از فردی تا فرد دیگر متفاوت است ولی می بایست اطمینان حاصل کنید تختخوابی را دارید که درآن احساس راحتی و آرامش می کنید

علاوه بر این، اختلال در خواب شبانه با ایجاد یک سری تغییرات هورمونی و نیز اشکال در سوخت و ساز طبیعی بدن می تواند زمینه ساز ابتلا به بیماری های چاقی، دیابت و حتی بیماری های قلبی را فراهم نماید.
باید بدانید که اگر از بیماری هایی مانند چاقی و اختلالات خوردن رنج می برید و نیز در خوابیات مشکل دارید، می توانید عادات رفتاری خود را برای دستیابی به یک خواب بهتر شبانه تغییر دهید. ممکن است توانایی کنترل و یا محدود کردن تمام عواملی که با خوابتان مداخله دارند را نداشته باشید ولی می توانید یک سری عادات رفتاری که تقویت کننده خواب راحت شبانه هستند را در خود تقویت نمایید.

اگر شما مشکلاتی را در خواب و یا به خواب رفتن تان دارید می توانیدد از توصیه های ذیل استفاده نمایید:

۱- هر روز در یک ساعت مشخص و مقرر به خواب بروید و از خواب برخیزید و حتی در تعطیلات نیز این ساعت ها را رعایت فرمایید.
پیروی از یک برنامه مشخص به تقویت چرخه خواب و بیداری بدنتان کمک کرده و کمکتان می کند که شبها راحت تر به خواب بروید.
۲- قبل از خواب حجم زیادی از آب و غذا را مصرف نکنید. حداقل دو ساعت قبل از خواب، یک شام سبک را مصرف نمایید. اگر مستعد ابتلا به سوزش معده هستید از مصرف غذاهای پر ادویه و پر چرب که موجب تشدید سوزش معده و ممانعت از یک خواب راحت می شوند پرهیز نمایید.

همچنین مقدار مصرف نوشیدنی ها را قبل از خواب محدود نمایید. مصرف مایعات بیش از حد می تواند موجب از خواب پریدن های مکرر در شب به منظور مراجعه به دستشویی گردند.

۳- از مصرف نیکوتین و مواد حاوی کافئین در بعد از ظهرها پرهیز نمایید. چرا که این موارد محرک هایی هستند که می توانند موجب بیدار نگه داشتن شما گردند. افرادی که سیگار مصرف می نمایند اغلب در شب ها دچار مشکلاتی هستند. سیگار کشیدن در تخت خواب نیز بسیار خطرناک است. از ۴ ساعت قبل از فرا رسیدن زمان مقرر خوابتان، از مصرف کافئین اجتناب نمایید. بدن شما کافئین را ذخیره نمی نماید ولی چندین ساعت زمان می برد تا اثرات مخرب کافئین در بدنتان از بین بروند. علاوه بر این نشان داده شده است که مصرف الکل نیز خواب راحت را مختل می نماید.
۴- فعالیت بدنی منظم داشته باشید. فعالیت بدنی منظم و به ویژه تمرینات هوازی می توانند به شما کمک نمایند که زودتر به خواب فرو روید و روند خواب شما را راحت تر نمایند. هر چند برای برخی افراد ورزش کردن درست قبل از خواب، ممکن است روند به خواب رفتن آنها را دشوار نماید.
۵- اتاق خواب خود را سرد، تاریک و راحت نگه دارید و اتاقی را فراهم کنید که برای خوابیدن ایده آل باشد . روشنایی، حرارت و رطوبت و صداهای اتاق خواب تان را بر اساس ترجیحات خود تطابق دهید. اگر نور به اتاق شما راه دارد و مانع خواب راحت در شما می گردد می توانید از پرده های تیره و چشم بند استفاده نمایید و یا اگر سر و صدایی شما را آزار می دهد می توانید از گوشی و صداگیر های مخصوص گوش استفاده نمایید. همیشه پتوی اضافه در اتاقتان داشته باشید و شرایط آب و هوایی اتاق را مناسب حال خود مهیا کنید.
۶- شب ها زود بخوابید: چرت زدن های روزانه  می توانند از میزان خواب شبانه شما بکاهند لذا خواب روزانه خود را به نیم ساعت خواب در بعد از ظهرها محدود نمایید . اگر شب کار هستید و یا شیفت های کاری شبانه دارید در مواقع خواب اگر نور مانع خواب کافی در شما می شود پرده های پنجره را بکشید که نور آفتاب ( عاملی که ساعت طبیعی بدنتان را تنظیم می نماید) ، خواب شما را مختل ننماید. اگر روزها کار می کنید و شب ها می خوابید ولی بیدار شدن از خواب برایتان دشوار است ، پرده های پنجره را کنار بکشید و اجازه دهید که نور خورشید به بیدار شدن شما کمک نماید.
۷- تشک و بالش راحتی را انتخاب نمایید : تعبیر افراد از یک تخت خواب مطلوب به طرز فکر افراد بر می گردد و از فردی تا فرد دیگر متفاوت است ولی می بایست اطمینان حاصل کنید تختخوابی را دارید که درآن احساس راحتی و آرامش می کنید.

۸- یک جریان روتین و منظم از الگوی خواب را شروع نمایید . هر شب قبل از خواب یک فعالیت مشخصی را انجام دهید که جزئی از ساعت بدنتان گردد که به بدنتان اطلاع دهد زمان استراحت فرا رسیده است. برای مثال هر شب قبل از خواب یک حمام و یا دوش آب گرم بگیرید یا کتاب مطالعه کنید و یا به موسیقی ملایم گوش فرا دهید. انجام فعالیت های آرام بخش در نور کمتر نیز می تواند گذر بین بیداری و خواب را تسهیل نمایند.

۹-  وقتی که خسته هستید به تخت خواب برونید و چرا غها را خاموش نمایید. اگر در طی ۱۵-۲۰ دقیقه پس از اینکه به تختخواب رفتید به خواب فرو نرفتید می بایست از رختخواب برخیزید و به کار دیگری بپردازید و هر زمان که خسته شدید مجددا به تختخواب باز گردید ، برای به خواب رفتن زیاد خود را آزار ندهید و خود را تحت فشار نگذارید چرا که تقلای بیش از حد و استرس، تنها از خواب شما ممانعت خواهند کرد.

۱۰- به عنوان آخرین راه حل اگر با روش های قبلی به موفقیت نرسیدید از قرص خواب استفاده نمایید
: باید بدانید قبل از مصرف هر گونه داروی خواب آور با پزشک معالج تان مشورت نمایید. او می تواند به شما اطمینان بخشد که قرص ها اثر متقابلی بر روی دیگر داروهای مصرفی تان و یا شرایط بالینی تان نداشته باشند . همچنین پزشک معالج تان می تواند در تخمین بهترین دوز مصرف شما را یاری رساند . اگر تصمیم به ترک داروی خواب آور گرفتید می بایست دوز دارویتان را به تدریج کاهش دهید.
اگر با مصرف داروی خواب آور احساس خواب آلودگی و گیجی در طی روز پیدا می کنید با پزشک معالج تان در مورد تغییر دوز داروها و یا عدم ادامه دادن مصرف دارو مشاوره نمایید. تقریبا اکثر افراد ندرتا دچار بی خوابی های شبانه می شوند ولی اگر مکررا مشکلاتی را در خواب تان دارید به پزشک مراجعه نمایید.

طوفان خورشیدی

“کاترینای فضایی” زمین را در می نوردد

تازه ترین گزارش سازمان فضانوردی ناسا هشدار می‌دهد وقوع توفانهای عظیم خورشیدی می‌تواند به تاسیسات مهم و زیر بنایی جوامع پیشرفته فناوری، به شدت آسیب‌ وارد کند . ذراتی از جنس الکترون و پروتون ویونهای سنگین که در پی انفجارات سطحی خورشید  از آن جدا شده وبه سوی فضا ازجمله زمین رها می شوند. این طوفانها بعد از چند روز به زمین رسیده وموجب اختلالاتی بصورت القاءمغناطیسی در خطوط انتقال نیرو می شوند.ماهواره STEREO با هدف اعلام خطر رسیدن طوفانها به زمین به فضا پرتاب شده است
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از سایت ناسا ، نتایج یک تحقیق که فرهنگستان ملی علوم آمریکا برای سازمان فضانوردی آمریکا ناسا انجام داده، بلایای خورشیدی و یا زیست محیطی جدیدی را برای زمین پیش بینی نمی کند، بلکه این تحقیق، تاثیرات رفتار طبیعی و دوره‌ای خورشید را بر فناوریهای نوین مورد مطالعه قرار داده است.
این گزارش هشدار می دهد آمریکا قدرت خورشید را فراموش کرده و جامعه فناوری بوجود آورده است که زیرساخت های عظیم آن هیچ گاه تا این اندازه در برابر آسیب ناشی از توفانهای خورشیدی آسیب پذیر نبوده است۵۶۷۴۷۸۸۷۸۹۸۷۹۸۹۷.jpg
آسیب ناشی از توفانهای خورشیدی می تواند تریلیونها دلار خسارت ایجاد کند.
پروفسور “دانیل بیکر” مدیر آزمایشگاه جو و فیزیک فضایی دانشگاه کلرادو و رییس میزگردی که این گزارش را ارایه کرده است، می‌گوید: اینکه این فاجعه، زمینی باشد و یا واقعه‌‌ای فضایی، فرقی نمی‌کند، چرا که نتایج آن می‌تواند برای جوامع جدیدی که به هزاران طریق به سامانه های پیشرفته فناوری، وابسته هستند، ویرانگر باشد.
این گزارش نسبت به وابستگی شدید آمریکا به فناوری‌های نوین که ارتباطات،‌ سرمایه گذاری، حمل و نقل، دولت و حتی سازمانهای خدمات اضطراری این کشور را با تهدیدهایی روبرو می کند هشدار داده است.
این گزارش تخمین می‌زند اگر یکی از توفانهای دوره‌ای و فاجعه‌آمیز خورشید همان گونه که توفان کاترینا چند سال پیش سواحل آمریکا را در نوردید با زمین برخورد کند، آسیب‌های ناشی از “کاترینای فضایی” تنها در آمریکا یک یا دو تریلیون دلار خسارت ایجاد خواهد کرد.
اگرچه خورشید در حال حاضر در کمترین میزان فعالیت چرخه فعالیت ۱۱ ساله خود قرار دارد،‌ اما انتظار می‌رود هم زمان با نزدیک شدن به اوج فعالیت‌های خود در سال ۲۰۱۲، توفانهای خورشیدی با شدت و فراوانی بیشتری رخ دهند.
گزارش ناسا هشدار می دهد، اگر فعالیت خورشید در چند سال آینده به شدت “ابرتوفان” ماه مه سال ۱۹۲۱ و یا رویداد موسوم به “کارینگتون” در سال ۱۸۵۹ برسد، شاهد یک توفان تمام عیار خواهیم بود. این توفان که سایت “اسپیس دات‌کام” آن را قدرتمندترین یورش انرژی خورشیدی ثبت شده در تاریخ اعلام کرده است، توفانی خواهد بود که آمریکا آمادگی رویارویی با آن را ندارد.
بر اساس این گزارش، تاثیر رویدادهای شدید فضایی می تواند از اختلال در سامانه های فنی موجود فراتر برود و به شکلات اجتماعی اقتصادی طولانی مدت بینجامد.
اختلال در شبکه حمل و نقل، مخابرات، سامانه های مالی و بانکی و خدمات دولتی، توقف توزیع آب آشامیدنی به علت خرابی تلمبه های آب و از بین رفتن مواد غذایی فاسد شدنی و دارویی به خاطر نبود یخچال از جمله مواردی است که در فهرست آثار احتمالی یک توفان عظیم خورشیدی ذکر شده است.
علاوه بر این، پژوهشگران هشدار می‌دهند که درصورت وقوع توفان خورشیدی احتمالا خدمات اضطراری و فوری نیز دچار آسیب می شود و کنترل و هدایت آنها از دست خارج می‌گردد

غذاهایی که باعث استرس می شوند

تغذیه ضعیف و نامناسب می تواند استرس زا باشد. برخی افراد با مصرف بیش از حد قند، کافئین، نمک، چربی و چند ماده غذایی دیگر، استرس وارده بر بدن خود را افزایش می دهند. تغذیه ضعیف ممکن است تعادل مواد مغذی در بدن را بر هم زند و یک فرد مبتلا به سوء تغذیه استعداد بیشتری برای ابتلا به بیماری دارد. بیماری نیز باعث افزایش نیاز به مواد مغذی در بدن می شود.

در زندگی روزانه ی بسیاری از مردم، حساسیت های بیش از اندازه، محرومیت ها و استرس های محیطی، موجب تنش های جسمی و روانی مزمن می گردند که در طول روزها، ماه ها و سال ها بر سلامتی آنها تأثیر می گذارد. نیازهای تغذیه ای همچنین از استرس های حاد ناشی از عفونت ها، سوختگی ها، جراحات، شکستگی استخوان ها و سایر بیماری ها و صدمات و آشفتگی ناگهانی در تعادل عاطفی تأثیر می پذیرد.

عادت های خاص غذایی می تواند سبب ایجاد و یا افزایش استرس در زندگی فرد شود. از جمله این عادت ها، مصرف کافئین، الکل، قند و گرفتن رژیم های سخت لاغری می تواند باشد.
کافئین و استرس:

با مصرف اولین فنجان قهوه، هنگام صرف صبحانه، فرد آماده فعالیت روزانه می شود. این چالاکی توسط کافئین موجود در آن ایجاد می گردد. کافئین دستگاه اعصاب مرکزی را تحریک می کند. این ماده غیر از قهوه در چای، کاکائو، شکلات و بعضی داروها وجود دارد.

کافئین از طریق جدار معده و روده ها طی چند دقیقه جذب شده و توسط جریان خون به تمام قسمت های بدن می رسد. فرد در اثر کافئین، برانگیخته و سرحال شده و می تواند هوشیارانه تر عمل کند، اما مصرف بیش از حد کافئین می تواند زیان آور و مسئله ساز باشد.
قهوه

کافئین، هورمون های استرس را تحریک می کند و ممکن است منجر به افزایش ضربان قلب و فشار خون گردد. کافئین و اسید موجود در قهوه باعث تحریک دیواره معده و روده ها می گردد.

مصرف بیش از حد آن می تواند سبب برانگیختگی، اضطراب، بیقراری و پریشانی، اختلال در خواب یا سر گیجه شود. نوشیدن ۵ فنجان قهوه یا بیشتر در روز می تواند این علائم را ایجاد کند.

کافئین یک ماده ادرار آور است و باعث دفع ویتامین B و C از طریق ادرار می شود. کافئین می تواند سبب ایجاد ورم های دردناک در سینه، بی نظمی ضربان قلب و افزایش چربی خون گردد. این ماده محرک ممکن است خطر بروز سرطان های مثانه، روده بزرگ و لوزالمعده را افزایش دهد.

میزان ۲۰۰ میلی گرم کافئین موجود در ۱ تا ۳ فنجان قهوه، وابسته به غلظت آن، ممکن منجر به عوارض جانبی نامطلوبی در بدن گردد. اثر استرس زایی کافئین در افراد مسن بیشتر است و با کاهش مصرف قهوه نسبت به قبل، پدیدار می شود.

قهوه ی فاقد کافئین، جانشین مناسبی است برای افرادی که از استرس ناشی از مصرف قهوه، رنج می برند. سایر جانشین های مشابه قهوه، از موادی مانند غلات نیم سوخته یا تمام سوخته هستند. آبمیوه ها، آب، و چای رقیق نیز می توانند جایگزین خوبی برای قهوه باشند.
قند و استرس:

امروزه مصرف مواد غذایی شیرین در میان مردم افزایش یافته است. به طور متوسط یک پنجم کالری مورد نیاز بدن از قند تصفیه شده تأمین می گردد. اگر چه قند ماده اعتیاد آوری نیست، ولی می تواند به طور بی رویه و مضر مورد استفاده قرار گیرد. یک رژیم غذایی حاوی قند و شیرینی فراوان ممکن است که جایی برای مصرف سایر غذاهای مقوی و مغذی باقی نگذارد. چون غذاهای قنددار به آسانی خورده می شوند، کالری های اضافی در بدن به مصرف می رسند که تداوم این وضع موجب افزایش وزن و چاقی می شود.

بدن انسان به تیامین (ویتامین B1) برای فعالیت دستگاه عصبی نیاز مبرم دارد. یک رژیم غذایی حاوی تیامین کم می تواند سبب خستگی، بیقراری، اختلالات روانی و افسردگی گردد. تمام این علائم و نارسایی ها می توانند امکان بروز استرس را افزایش دهند.
غذاهای شیرین

مصرف زیاد قند همچنین می تواند با تأثیر گذاشتن در میزان قند خون، باعث افزایش اختلالات روانی و جسمانی گردد. یک غذای قنددار می تواند سریعا قند خون را بالا برد.

برای تنظیم قند خون، هورمونی به نام انسولین از لوز المعده ترشح می شود. انسولین، قند را در خون به جریان می اندازد و آن را جهت مصرف به سلول ها می رساند که در نتیجه ی آن سطح قند خون به حد طبیعی می رسد.

مصرف مداوم مقادیر زیادی از قند می تواند ترشح انسولین در بدن را تسریع بخشد و کاهش ناگهانی مصرف قند، می تواند سطح قند خون را خیلی پایین بیاورد

معنی نام کشور های جهان

 

آرژانتین: سرزمین نقره (اسپانیایی)

آفریقای جنوبی: سرزمین بدون سرما / آفتابی جنوبی (لاتین، یونانی)

آلبانی: سرزمین كوه نشینان

آلمان: سرزمین همه مردان یا قوم ژرمن (فرانسوی، ژرمنی)

آنگولا: از واژه نگولا كه لقب فرمانروایان محلی بود

اتریش: شاهنشاهی شرق (ژرمنی)

اتیوپی: سرزمین چهره سوختگان (یونانی)

ازبكستان: سرزمین خودسالارها (سغدی، تركی، فارسی دری)

اسپانیا: سرزمین خرگوش كوهی (فنیقی)

استرالیا: سرزمین جنوبی (لاتین)

استونی: راه شرقی (ژرمنی)

اسرائیل: جنگیده با خدا (عبری)

اسكاتلند: سرزمین اسكات ها (لاتین)

افغانستان: سرزمین قوم افغان (فارسی)

اكوادور: خط استوا (اسپانیایی)

الجزایر: جزیره ها (عربی)

السالوادور: رهایی بخش مقدس (اسپانیایی)

امارات متحده عربی: شاهزاده نشین های یكپارچه عربی (عربی)

اندونزی: مجمع الجزایر هند (فرانسوی)

انگلیس: سرزمین پیر استعمار (ژرمنی)

اوروگوئه: شرقی

اوكراین: منطقه مرزی (اسلاوی)

ایالات متحده امریكا: از نام آمریگو وسپوچی دریانورد ایتالیایی

ایتالیا: شاید به معنی ایزد (یونانی)

ایران: سرزمین آریایی ها٬ برگرفته از واژه «آریا» به معنی نجیب و شریف

ایرلند: سرزمین قوم ایر (انگلیسی)

ایسلند: سرزمین یخ (ایسلندی)

باهاما: دریای كم عمق یا ریشدارها (اسپانیایی)

بحرین: دو دریا (عربی)

برزیل: چوب قرمز

بریتانیا: سرزمین نقاشی شدگان (لاتین)

بلژیك: سرزمین قوم بلژ از اقوام سلتی، واژه بلژ احتمالاً معنی كیسه می داده

بلیز: یا از نام دزدی دریایی به نام والاس یا از واژه ای بومی به معنای آب گل آلود

بنگلادش: ملت بنگال (بنگلادشی)

بوتان: تبتی تبار

بوتسوانا: سرزمین قوم تسوانا

بوركینافاسو: سرزمین مردم درستكار

بولیوی: از نام سیمون بولیوار مبارز رهایی بخش آمریكای لاتین

پاراگوئه: این سوی رودخانه

پاكستان: سرزمین پاكان (فارسی دری)

پاناما: جای پر از ماهی (زبان كوئِوا)

پرتغال: بندر قوم گال از اقوام سلتی (لاتین)

پورتوریكو: بندر ثروتمند (اسپانیایی)

تاجیكستان: سرزمین تاجیك ها (فارسی دری)

تانزانیا: این نام از همامیزی تانگانیگا سرزمین دریاچه تانگا + زنگبار گرفته شده

تایلند: سرزمین قوم تای

تركمنستان: سرزمین ترك + ایمان = تركیمان = تركمان = تركمن سرزمین ترك هایی كه مسلمان شده اند (مربوط به سده های آغازین اسلام)

تركیه: سرزمین قوی ها (تركی با پسوند عربی)

جامائیكا: سرزمین بهاران

جیبوتی: شاید به پادری بافته از الیاف نخل می گفتند (زبان آفار)

چاد: دریاچه (زبان بورنو)

چین: سرزمین مركزی (چینی)

دانمارك: مرز قوم "دان"

دومینیكن: كشور دومینیك مقدس (اسپانیایی)

روسیه: كشور روشن ها، سپیدان

روسیه سفید / بلاروس: درخشنده روس / سفید روسی

رومانی: سرزمین رومی ها

 

معنای نام كشورهای جهان

چه موقع اولین هواپیما پرواز کرد

اولین ماشین پرواز سنگین تر از هوا یک هواپیمای بی موتوری ساده بود که درسال 1804ساخته شد ظرفیتش 154اینچ مربع که روی یک میله نصب شده بود و دارای دمی هم درر عقب بود در سال 1848(جان استریگ فلو )اولین کسی بود  که هواپیمای یک باله را به وسیله نیروی بخار به حرکت درآورد که طول این هواپیما 30پا بو دو پس از این که آزاد می شد به تدریج بالا می رفت

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد